شهرستان ها

فعالیت بیش از ۴ هزار نفر در تیم‌های سپاه البرز برای مهار کرونا 

کرج – فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: ۴ هزار و ۲۳۵ نفر در قالب‌ تیم‌های سپاه اقدام به فعالیت‌های مقابله ای با کرونا می‌کنند.

سردار علیرضا حیدرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرمان رهبر انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر کمک رسانی به مردم و دولت برای مهار ویروس کرونا، اظهار کرد: بر این اساس متعاقباً فرمانده کل سپاه به تمام رده‌های سپاه و سپاه استانی اجرای فاز سوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ابلاغ کردند.

وی با بیان اینکه متأسفانه پیک پنجم کرونا خطرناک‌تر از پیک‌های قبلی است و تلفات جانی بسیاری از مردم می‌گیرد، تصریح کرد: از هفته گذشته در چند محور طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در البرز آغاز شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز خاطرنشان کرد: با استفاده از تجارب گذشته، نقاط قوت و ضعف طرح شهید سلیمانی احصا و اقدام مؤثرتر در قطع زنجیره این ویروس بکارگیری شد.

وی با بیان اینکه قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) را در سطح سپاه استان و شهرستان‌ها فعال کردیم، گفت: در فاز سوم طرح شهید سلیمانی در راستای دو محور قطع زنجیره ویروس کرونا و تمرکز در واکسیناسیون فراگیر در سطح استان تلاش می‌کنیم.

سردار حیدرنیا با اشاره به اجرای فاز نخست این طرح تحت عنوان قطع زنجیره کرونا، اظهار کرد: بیش از یک هزار پایگاه مقاومت سپاه استان را تبدیل به پایگاه‌های سلامت کردیم و در این پایگاه‌ها تیم‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی سازماندهی شدند.

وی بیان کرد: علاوه بر این تیم‌ها که به استعداد ۴ هزار و ۲۳۵ نفر در سطح استان هستند، تیم‌های امدادگری موتوری و خودرویی را در سطح محلات و پایگاه‌ها استان با استفاده از ظرفیت بسیج و گردان‌ها احیا کردیم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه آمار تعداد مبتلایانی که درگیر این ویروس می‌شوند، بالاست، تصریح کرد: اکثر این افراد احتیاج به بستری ندارند، بر این اساس با هماهنگی شبکه بهداشت هر آنچه در زمینه دارو احتیاج دارند با پیک‌های موتوری برای آنها ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر دارو، بسته‌های معیشتی و حمایتی را در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

سردار حیدرنیا خاطرنشان کرد: علاوه بر تیم‌های یاد شده، ۸۸۱ نفر خواهر و برادر بسیجی آموزش دیده برای اجرای واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان البرز قرار دادیم.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱ مرکز ثابت بهداشتی واکسیناسیون و ۲ مرکز خودروی در استان گفت: ۲۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون با کمک سپاه، بسیج و شبکه بهداشتی در البرز فعالیت دارند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به راه اندازی ۸ مرکز واکسیناسیون در هفته جاری در سطح استان، اظهار کرد: علاوه بر آن دو مرکز واکسیناسیون خودرویی در کرج و محمد شهر راه اندازی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در هفته آتی ۶ مرکز دیگر به مراکز واکسیناسیون یاد شده اضافه خواهد شد، تصریح کرد: چرا که هر چقدر به هرم سنی پایین‌تر می رسیم، تعداد مراجعه کنندگان به مراکز واکسیناسیون افزایش می‌یابد.

سردار حیدرنیا بیان کرد: یک مرکز واکسیناسیون به صورت مستقل با توان لشگر عملیاتی سپاه توسط بهیاران و پزشکیاران آموزش دیده در لشگر فعال شده است.

وی خاطرنشان کرد: مراکزی که سپاه و بسیج اعلام می‌کنند، آمادگی دارند که به صورت شبانه روزی نسبت به واکسیناسیون افراد اقدام کند به شرط اینکه شبکه بهداشت و درمان واکسن را در اختیار ما قرار دهد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: در فازهای قبلی طرح شهید سلیمانی ۵ نقاهتگاه در سطح کرج و استان راه اندازی شد، اما مورد استقبال قرار نگرفت، بر این اساس با کمک مجموعه درمانی و بسیج جامعه پزشکی استان این نقاهتگاه‌ها به درمان سرپایی بیماران کرونایی می‌پردازند.

وی با اشاره به رزمایش کمک‌های مومنانه در استان البرز، متذکر شد: در دهه اول محرم بیش از ۱۳ هزار و ۲۶۵ سبد معیشتی در اختیار افراد کم برخوردار قرار دادیم و ظرفیت بیشتری برای طرح شهید سلیمانی در پیک جدید کرونا پیش بینی شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا