شهرستان ها

فعالیت مراکز واکسیناسیون آذربایجان غربی در روز عاشورا

ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: به منظور تسریع در واکسیناسیون گروه های هدف، در ایام عاشورای حسینی نیز واکسیناسیون صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد آقازاده پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از مراکز واکسیناسیون کرونا در ارومیه اظهار کرد: به منظور تسریع در خدمات بهداشتی و درمانی، تمامی مراکز ۱۶ ساعته و واکسیناسیون استان باز بوده و مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آنها استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این تعطیلات سه روز مراکز فعال واکسیناسیون کرونا در ارومیه از جمله سالن ورزشی شقایق، پایگاه خودرویی، تدبیر، شهدای آهندوست ارتش، مرکز خدمات جامع سلامت حضرت پور، مرکز خدمات جامع سلامت ساوالان، مرکز خدمات جامع سلامت المهدی، مرکز خدمات جامع سلامت رازی جهت انجام واکسیناسیون آماده خدمت رسانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مراکز تست گیری کرونا از جمله مرکز ملک افضلی، مرکز فرشته و مرکز شهدا در روز عاشورا نیز جهت خدمت رسانی به مردم فعال هستند.

آقازاده با بیان اینکه رکورد تزریق روزانه ۲۸ هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان‌غربی ثبت شد، گفت: با ثبت این رقم، کل واکسن‌های تزریق شده در آذربایجان غربی به ۶۷۵ هزارو ۸۶۴ دُز رسید که این رقم نیز در حال افزایش است.

وی با اشاره به عزم جدی مسئولان برای توسعه پوشش واکسیناسیون کرونا در استان افزود: افراد بالای ۵۳ سال و برخی اقشار نظیر خبرنگاران، معلمان و فرهنگیان و رانندگان تاکسی برای دریافت واکسن باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند تا برای دریافت واکسن، پیامک ارسال شود.

آقازاده همچنین با اشاره به روند فزاینده مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: واکسیناسیون به تنهایی قادر به مهار همه گیری کرونا نیست و باید تا پایان این همه گیری و قطع کامل زنجیره انتقال تمامی شهروندان نسبت به رعایت دستور العمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و دوری از هرگونه تجمعات خانوادگی، عمومی و مسافرت خود داری کنند

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته، ۱۸۴۰ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۳۵۰ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند، افزود: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۱۷۰۵ نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۱۲۲ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۲۷۱ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۶۲ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند، افزود: در این مدت ۱۷ بیمار شامل ۸ بیمار در ارومیه، سه نفر در تکاب، دو نفر در خوی و ۵ بیمار دیگر در پلدشت، شاهین دژ، ماکو و مهاباد جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۵۱۵۶ نفر رسید.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۲۱۶ هزار و ۲۸۶ تن به این بیماری مبتلا شده اند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا