شهرستان ها

فعالیت چهار بازارچه صنایع دستی موقت در استان زنجان

زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی زنجان از فعالیت چهار بازارچه صنایع دستی موقت در استان خبر داد و گفت: بازارچه دائمی صنایع‌دستی جنب رختشویخانه به بخش خصوصی واگذار شده است.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار مهر از وجود ۵۰ رشته صنایع دستی در استان زنجان خبر داد و گفت: ملیله، مسگری، چاروق دوزی و چاقو سازی از رشته‌های شاخص استان است.

وی اظهار کرد: شناسایی، آموزش، پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی شهرستان‌ها باهدف رونق تولیدات این حوزه و اشتغال‌زایی از برنامه‌های مهم میراث فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: تعداد ۱۷۶ نفر از فعالان حوزه صنایع‌دستی و جویای کار که متقاضیان دریافت تسهیلات برای ایجاد خوداشتغالی بودند، تشکیل پرونده شد.

ارجمند از فعالیت چهار بازارچه صنایع دستی موقت در استان خبر داد و تاکید کرد: یک بازارچه در شهرستان ایجرود، دو بازارچه در شهرستان سلطانیه و یک بازارچه به همراه جشنواره زیتون در طارم برگزار شد.

وی با بیان اینکه بازارچه دائمی صنایع‌دستی جنب رختشویخانه به بخش خصوصی واگذار شده است، ابراز کرد: ۹ صنعتگر در نمایشگاه مجازی ملی صنایع‌دستی شرکت کردند و پنج غرفه در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری در تهران حضور یافتند و مجوز بهره‌برداری بازارچه خصوصی و تخصصی صنایع‌دستی (ترمه) در استان صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ابراز داشت: فنون و مهارت ساخت صندوق (یخ‌دان) شهرستان زنجان و نیز نساء امینی گنجینه زنده بشری در تنورسازی و سفالگری سنتی روستای گلابر شهرستان ایجرود در فهرست ملی میراث ناملموس به ثبت رسید.

ارجمند با بیان اینکه رشته مسگری زنجان به ثبت جغرافیایی رسیده است، تصریح کرد: انجمن زیورآلات سنتی استان زنجان تشکیل شد و فرآیند عمرانی خانه حکیمیان (دبیرخانه ملیله) از محل اعتبارات سال ۹۹ تکمیل شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا