شهرستان ها

فعالیت ۱۹ هزار کتابخانه درسی ابتدایی در فارس/رونمایی از ۴ کتاب

شیراز – مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در فارس بیش از ۷ هزار کتابخانه در مدارس وجود دارد گفت: در استان همچنین بیش از ۱۹ هزار کتابخانه کلاسی ویژه دانش اموزان ابتدایی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد اسماعیلی ظهر دوشنبه در آئین تقدیر از فرهنگیان و دانش اموزان مؤلف شیراز و رونمایی از ۴ کتاب تألیف شده توسط معلمان استان فارس، گفت: همه ما از ضرورت کتاب خوانی آگاه هستیم و آنچه که امروز ضرورت دارد راهکارهای ترویج کتاب خوانی است.

وی تصریح کرد: در سلوک دینی ما نیز همواره به کتابخوانی و علم اندوزی تاکید شده است. اسماعیلی گفت: از راه‌های افزایش سرانه مطالعه در دانش آموزان حمایت از نوشته‌ها و کتاب‌های تألیف شده در حوزه کودک و نوجوان است.

وی گفت: معلمان باید از هر فرصتی برای مطالعه و ترویج کتابخوانی در کلاس‌های درس بهره بگیرند و موضوعات درسی را به کتاب‌های کودک و نوجوان پیوند بزنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: معلمان باتوجه به شناختی که از ذائقه و دنیای دانش آموزان و کودکان دارند می‌توانند به مؤلفان قابل اعتماد و موفقی تبدیل شوند.

اسماعیلی گفت: نویسندگی را در دانش آموزان نباید الزاماً به سمت چاپ کتاب سوق داد بلکه باید نسبت به خاطره نویسی، داستان نویسی و انشا نویسی توجه ویژه داشته باشیم.

وی گفت: ذائقه دانش آموزان کمی عوض شده است و باید به صورت نرم و برنامه ریزی شده سلایق و علایق دانش آموزان را به سمت موضوعات اخلاقی سوق دهیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز نیز گفت: زمانی یک جامعه به فرزانگی و سعادت خواهد رسید که سرانه مطالعه خود را همواره افزایش دهد.

احمدرضا حسن شاعلی گفت: خوانش کتاب‌های مفید می‌تواند نشاط و سلامت روح را در دانش آموزان در پی داشته باشد.

در پایان این مراسم از ۴ کتاب تألیف شده توسط معلمان استان فارس در زمینه کودک و نوجوان نیز رونمایی شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا