شهرستان ها

فقر استان قزوین در زیرساخت‌های فرهنگی و هنری

قزوین- استاندار قزوین گفت: در استان قزوین در بُعد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری از یک فقر رنج می‌بریم و با وجود ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی از کمترین میزان امکانات برخوردار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر هدایت‌الله جمالی‌پور در مراسم دوسالانهٔ خوشنویسی ایران که ظهر دوشنبه در حیاط کاخ چهل‌ستون برگزار شد اظهار کرد: استان قزوین به‌عنوان یکی از پایگاه‌های مهم فرهنگ و ادب کشور، ظرفیت بزرگی را در خود جای داده است که پیشینهٔ تاریخی آن به ۸ هزار سال باز می‌گردد.

استاندار قزوین با اشاره به دوره ۵۰ سالهٔ پایتخت بودن و تاریخ سیاسی استان قزوین اذعان کرد: بزرگان زیادی در این شهر و دیار نقش داشته و آثار مهمی در توسعه علمی و فرهنگی کشور داشته‌اند چنانچه که می‌توان گفت اصفهان امروز کپی از قزوین دیروز است.

وی قزوین امروز را یک شهر صنعتی یاد کرده و ادامه داد: با توجه به دربرداشتن ظرفیت‌های متعدد فرهنگی و هنری متأسفانه تاکنون نتوانستیم از این ظرفیت بهره‌مند شده و با وجود بسترهای فرهنگی نتوانسته‌ایم پیشرفت داشته باشیم.

این مسئول بیان کرد: استان قزوین با دربرداشتن ظرفیت‌های تاریخی همچون مدارس ۷۰۰ ساله توانسته عالمان و شخصیت‌های بزرگی همچون شیخ بهایی را پرورش دهد.

وی گفت: اسلام نقش بی‌بدیلی در پرورش هنر ایرانی داشته است و هنر ایرانی اسلامی نیز امروز توانسته به یک ظرفیت بزرگ تبدیل شود اما متأسفانه در حال حاضر در بعد زیرساخت‌های فرهنگی از یک فقر رنج می‌بریم و با وجود ظرفیت‌ها هنوز یک تالار هنر در سطح استان قزوین نداریم و تالار شهر با یک پیشرفت ۲۰ درصدی پس از ۱۲ سال همچنان نیمه‌کاره مانده و این امکان فراهم نشده است.

این مسئول در پایان تأکید کرد: با توجه به اینکه قزوین در عرصه هنر و فرهنگ سابقهٔ طولانی دارد اما متأسفانه در حوزه حمایت از هنرمندان نیز هیچ‌گونه اقدامی انجام نشده و لازم است با حمایت دولت از هنرمندان بسترهای مختلفی برای هنرمندان فراهم شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا