شهرستان ها

فلسفه انتخابات ایجاد تغییر و تحول در سیستم مدیریتی کشور است

گلپایگان- دادستان گلپایگان با بیان اینکه خط فکری دشمنان نظام شرکت نکردن در انتخابات است، گفت: فلسفه اصل انتخابات ایجاد تغییر و تحول در سیستم مدیریتی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم شریفیان عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر نقش رسانه‌ها در پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، اظهار داشت: سه راهبرد امنیت، سلامت و مشارکت حداکثری در اجرای انتخابات پیش رو مهم است.

خط فکری دشمنان شرکت نکردن در انتخابات است

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به شرکت آحاد مردم در انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: خط فکری دشمنان نظام شرکت نکردن در انتخابات است، این استدلال منطقی نیست که برخی می‌گویند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم چون فلسفه این امر مهم، ایجاد تغییر و تحول در سیستم مدیریتی کشور است.

رسانه‌ها و فضای مجازی به مشارکت حداکثری کمک کنند

دادستان گلپایگان افزود: رسانه‌ها و فضای مجازی با ترغیب مردم زمینه ساز مشارکت حداکثری باشند، انتخابات امری شرعی و قانونی و اجتماعی است که مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

وی گفت: امنیت انتخابات خط قرمز ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی کشور و به تبع شهرستان گلپایگان است و هیچ گونه مماشاتی با برهم زنندگان انتخابات نخواهیم داشت.

مجازی ترین انتخابات را تجربه می‌کنیم

شریفیان خاطرنشان کرد: امسال تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از طریق فضای مجازی است که مجازی ترین انتخابات را تجربه می‌کنیم که باید اخلاق انتخاباتی رعایت کنند.

وی تأکید کرد: مطبوعات و فضای مجازی از انتشار خبری که موجب التهاب و تشویش اذهان عمومی و اخلال در روند جاری انتخابات شود خودداری کنند چون جرایم عمومی نیاز به شاکی خصوص ندارد و کمیته رسیدگی به تخلفات به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا می‌کند.

دادستان گلپایگان افزود: هر گونه محتوایی با هدف تحریم انتخابات و کاهش مشارکت مردمی از جمله اعتصابات و تجمع، سخن کذب از انصراف کاندیداها، تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی مشکلات اقتصادی، زیر سوال بردن نظام و تفرقه افکنی و اختلاف میان قوم و شهرها و روستا، نظرسنجی کذب و خرید و فروش رأی و جعل شناسانه برای رأی دادن ممنوع است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا