شهرستان ها

قانون برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون تبعیض اجرا می‌شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در برخورد با متخلفان تغییر کاربری راضی باغی و زراعی نباید انگیزه افراد را مد نظر داشت و در این حوزه قانون برای همه یکسان است و تخریب بناهای ساخته شده به صورت غیرمجاز برای همه اجرا خواهد شد.

رئیس کل دادگستری قزوین:


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی شعبانی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل برگزار شد، با تاکید بر جدیت بیشتر در مقابله با تغییر کاربری اراضی گفت: برای کاهش تخلف در حوزه تغییر کاربری اراضی جدیت بیشتری نیاز است و کوتاهی مدیران قابل پذیرش نیست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: ضرر و زیان وارده ناشی از تغییر کاربری اراضی و بهره‌برداری غیرمجاز از منابع آبی یکی از مواردی است که باید از طرف دستگاههای اجرایی مد نظر قرار داده شود و در شکایت از بهره‌برداران غیرمجاز این موضوع را هم طرح کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در حوزه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی  دو گروه از افراد با اهداف مختلف دخالت دارند، دسته‌ای از آن‌ها مردم عادی هستند اما گروه دوم با اهداف اقتصادی و با نگاه گردشگری اقدام به ویلاسازی می‌کنند، در برخورد با این افراد باید صاحبان ثروت را که برای انجام تخلف به اربابان قدرت متوسل می‌شوند در اولویت قرار داد.

مقام ارشد قضایی استان قزوین اظهار کرد: اقدام منسجم در حفظ حقوق بیت المال دارای اهمیت است و باید همه دستگاه‌های در این باره با هم هماهنگی داشته باشند.

شعبانی گفت: درحال حاضر که شاهد انسجام بین قوا هستیم باید با انسجام بیشتر عمل کرده و برای رفع نقاط ضعف تلاش کنیم.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا