شهرستان ها

قاچاق چوب و نابودی جنگل ها نگران کننده است

ساری- استاندار مازندران قاچاق چوب از جنگل را نگران کننده دانست و گفت: جنگل های ما درحال نابودی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمود حسینی پور عصر پنجشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی نظارت بر قاچاق کالا با تاکید بر شناسایی بسترهای بروز قاچاق در استان اظهار داشت: قاچاق چوب از جنگل‌ها از جمله دغدغه‌ها به شمار می‌رود و بخشی از دلسوزان طبیعت و اکوسیستم نگران نابودشدن جنگل هستند.

وی با بیان اینکه به اعتقاد دوستداران طبیعت، دنبال تنفس نباید بود و باید به فکر احیای جنگل‌ها بود، گفت: درخت در حفظ محیط زیست نقش دارد و باید مقابل اقدام شنیع قاچاق چوب و نابودی جنگل ایستادگی کرد.

استاندار مازندران با اظهار اینکه جنگل‌های ما در حال نابودشدن است، گفت: آینده فردا یقه ما را خواهند گرفت زیرا ما نتوانستیم جنگل را به خوبی حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه خروج و قاچاق چوب از جنگل‌ها وحشتناک است، خواستار بهره گیری از فضای رسانه ومجازی شد و گفت: کارها باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد زیرا رسانه دارای قدرت است.

استاندار مازندران گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق چوب باید مردم را دخیل کنیم و باید هزینه قاچاق را برای افراد متخلف بالا ببریم.

وی درباره اموال تملیکی و فاسدشدن اموال یادآور شد: باید دستگاه‌های دخیل در قالب تفاهمنامه ای، نسبت به تسریع در ترخیص اقلام فاسدشدنی اقدام کنند و اکنون شاهد ناهماهنگی مدیریتی هستیم زیرا حیف است در شرایط سخت، ارزاق فاسد و دور ریخته شود.

استاندار مازندران گفت: در توزیع و پخش نیز از ابزار فضای مجازی باید بهره گرفت و همه مدیران در حوزه کاری خود از ظرفیت رسانه استفاده کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا