شهرستان ها

قدیمی‌ترین یافته‌های چهارمحال و بختیاری به نمایش گذاشته می شود

شهرکرد- مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: قدیمی‌ترین یافته‌های گیاهی، جانوری و انسانی در این استان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جیلان در نشست با مدیر مجموعه گنجینه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری و دبیر اجرایی کنگره دو سالانه ملی و بین‌المللی زیست‌شناسی ایران، اظهار کرد: به‌مناسبت برگزاری کنگره دوسالانه ملی و بین‌المللی زیست‌شناسی ایران قدیمی‌ترین یافته‌های گیاهی، جانوری و انسانی در این استان به میزبانی دانشگاه شهرکرد به نمایش گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی موزه در تمامی شهرهای چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

جیلان تصریح کرد: در همین راستا تهیه وسایل مورد نیاز برای نمایش در موزه‌ها با اولویت در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

ضرورت اعتباربخشی به مراکز فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

مدیر گنجینه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری د ر ادامه این نشست، گفت: معرفی یافته‌های باستان‌شناسی زیست‌شناسی در رسانه‌های گروهی می‌تواند به برگزاری مطلوب کنگره دوسالانه ملی و بین‌المللی زیست‌شناسی ایران به میزبانی دانشگاه شهرکرد کمک کند.

بابک زمانی‌پور مطرح کرد: چهارمحال و بختیاری یک استان چهار فصل است اما می‌توان «فرهنگ» را به عنوان فصل پنجم آن معرفی کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا اعتباربخشی به مراکز فرهنگی در چهارمحال و بختیاری مورد توجه دستگاه‌های اجرایی متولی باشد.

کنگره دوسالانه ملی و بین‌المللی زیست‌شناسی ایران برگزار می‌شود

دبیر اجرایی کنگره دوسالانه ملی و بین‌المللی زیست‌شناسی ایران نیز اعلام کرد: این کنگره امسال با چهار محور اصلی علوم جانوری، علوم گیاهی، سلولی و مولکولی و محیطی و حفاظتی برگزار خواهد شد.

محسن مبینی تصریح کرد: به‌همین منظور اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری می‌تواند در حاشیه برگزاری این کنگره به معرفی قابلیت‌های استان در حوزه‌های زیرمجموعه خود در سطح ملی و بین‌المللی اقدام کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا