شهرستان ها

قلم باید در خدمت رشد الهی مردم باشد

همدان _رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به قلمی قسم خورده که در خدمت رشد و تعالی الهی جوامع بشری باشد نه قلمی که منشا نشر اندیشه های شیطانی باشد.

حجت الاسلام ناصر حسنی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تویسرکان بیان کرد: از منظر قرآن کریم، قلم به عنوان نماد تفکر و آگاهی بشر محسوب می‌شود و آنقدر مقدس است که خداوند به آن قسم یاد کرده است.

وی افزود: امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی معتقد بودند قلم، علم و بیان سازنده و الهی می‌تواند جوامع بشری را بسازد و این به معنای ارزش غیر قابل انکار قلم است.

حسنی تصریح کرد: در جامعه مدرن امروزی همانگونه که می‌بینیم اگر قلم و فکر الهی و برای رضای خدا نباشد، جوامع بشری را به مصیبت‌های خسارت باری همچون بمب اتم و کشتار بی گناهان دچار می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) مردی بود که علم و اندیشه الهی داشت و این مکتب او را بر آن داشت تا دست به انقلابی عظیم زده و مردم مسلمان و آزاده جهان را از زیر سلطه امپریالیسم نجات بدهد، ادامه داد: امام راحل به ما آموخت که قلم ما، فکر ما، کار ما و نفس کشیدن ما برای خداوند و در جهت خدمت به انسان‌ها باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا