شهرستان ها

قول ۲۰۰میلیاردتومانی وزیر ارشاد برای تکمیل کتابخانه مازندران

مدیرکل کتابخانه‌های مازندران در بازدید خبرنگاران از کتابخانه مرکزی استان مازندران گفت:وزیر فرهنگ در بازدید از این کتابخانه نبه پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل آن تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه خاتون مهدیان‌پور مدیرکل کتابخانه‌های مازندران در بازدید خبرنگاران کتاب از ساختمان کتابخانه مرکزی استان مازندران گفت: از سال ۸۶ اقدام به تأسیس کتابخانه مرکزی استان مازندران کردیم اما به دلایل مختلف این پروژه به پایان نرسیده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران درباره ابعاد پروژه این کتابخانه مرکزی افزود: برای این کتابخانه دو هزار متر زیر بنا و ۷۵۰ متر ساختمان در نظر گرفته شده است که تا به امروز ۷۰ درصد پروژه پیشرفت داشت، اما این بنا در زمانی طراحی شده که کتابخانه سنتی داشتیم و نیاز است که تغییراتی در ساخت آن ایجاد شود تا به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از این کتابخانه نیمه‌ساخته شده به پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل آن تاکید کرده است افزود: در صورت تخصیص این بودجه، کتابخانه مرکزی مازندران سال آینده آغاز به کار می‌کند.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر ۱۲ کتابخانه در ساری و ۱۸ کتابخانه در بابل فعال هستند و هیچ‌کدام از پروژه‌های کتابخانه‌های مرکزی تعطیل نشده است.

هیچ‌کدام از پروژه‌های کتابخانه‌های مرکزی متوقف نیست

مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این بازدید گفت: در حال حاضر هیچ‌کدام از پروژه‌های کتابخانه‌های مرکزی متوقف نیست و همه فعال هستند.

وی افزود: اولویت ساخت با کتابخانه مرکزی گیلان است و بعد از آن کتابخانه هرمزگان تکمیل خواهدشد.

رمضانی با اشاره به این‌که کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نمونه خوبی از کتابخانه‌های مرکزی است، افزود: مدل طراحی کتابخانه مرکزی در ایران پیش رو است.

کتابخانه مرکزی مجموعه فرهنگی است که فعالیت‌های مختلفی با محوریت کتاب در آن انجام می‌شود، کتابخانه سهند آذربایجان شرقی هم همین ویژگی‌ها را دارد.

وی در پایان افزود: تلاش شده فضای سنتی کتابخانه به سمت فضای به روز حرکت کند. کتابخانه مرکزی بیشتر خدمات محور است و می‌تواند به ارائه تسهیلات به کتابداران، پیش‌رو باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا