شهرستان ها

قیام حسینی سر منشا امر به معروف در اسلام است

کرمانشاه- دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت: قیام حسینی سرمنشا امر به معروف و نهی از منکر در اسلام است.

حجت الاسلام مسعود احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا بزرگترین امر به معروف کننده در اسلام بوده و بهترین زمان برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ماه محرم است.

وی با اشاره به رویکرد مطالبه‌گری از مسئولان، افزود: قیام حسینی سر منشأ امر به معروف بوده و امام حسین (ع) از حاکمان زمان خود مطالبه‌گری کردند و با توجه به این مهم رویکرد ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گری از مسئولان قرار گرفته است.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه تصریح کرد: وظیفه عزاداران حسینی مطالبه‌گری صحیح بوده زیرا رهبر معظم انقلاب فرمودند تشخیص مطالبه‌گری از هیاهو وظیفه قوه قضائیه است.

احمدی خاطر نشان کرد: وظیفه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر حمایت از آمران به معروف بوده و شعبات ویژه‌ای در دادگستری استان کرمانشاه برای این کار اختصاص یافته است.

وی با اشاره به شعار سال ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر و مسئولان پاسخگو به عنوان شعار سال ستاد احیا امر به معروف انتخاب شده و هشتگ‌های بی تفاوت نباشیم و همه مسئولیم در فضای مجازی راه اندازی شده است.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت: برای ترویج فرهنگ امر به معروف در حوزه رسانه کارهایی تولید شده که در هفته آینده از آن رونمایی می‌شود.

احمدی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ گروه مطالبه‌گری در استان کرمانشاه موفق به اخذ مجوز شده‌اند، بیان کرد: ۶۰ گروه جدید نیز در قالب ۱۶ عرصه در حال اخذ مجوز از ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا