شهرستان ها

قیمت روغن ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش می یابد

زنجان-معاون وزیرصمت گفت: از امروز شاهد کاهش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت روغن در سطح کشور خواهیم بود و تولید کننده‌های برتر روغن در این زمینه همراهی خوبی داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی برادران ظهر شنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان در جمع خبرنگاران، گفت: در حوزه روغن تدابیری اندیشیده شده تا شاهد موج کاهش قیمت روغن خوراکی در داخل کشور باشیم.

وی اظهار کرد: با ادامه این روند به صنایع وابسته نیز کمک خواهد شد و قیمت‌ها متناسب با کاهش نرخ روغن در دانه‌های روغنی نیز رخ خواهد داد.

معاون وزیرصمت، گفت: از امروز شاهد کاهش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت روغن در سطح کشور خواهیم بود و این موضوع تاثیر خود را در کاهش قیمت سایر فراورده‌های وابسته نیز دارد.

برادران با بیان اینکه تولید کننده‌های برتر روغن تا کنون همراهی خوبی در این زمینه داشتند، افزود: امیدواریم در موج‌های بعدی میزان کاهش بیشتر از رقم مذکور شود.

وی افزود: در زمینه تامین نیاز داخلی هیچ مشکلی نداریم و تامین‌کننده‌های کشور فضای رقابتی را دنبال می‌کنند و نه تنها دغدغه‌ای برای تولید وجود ندارد بلکه دغدغه اصلی صادرات است.

معاون وزیرصمت، ابراز داشت: یکی از کارهای خوبی که در قانون به آن تاکید شده است بحث بهبود فضای کسب‌وکار و پیش‌بینی ستادهای ملی و استانی به عنوان ستاد تسهیل کسب‌وکار است.

برادران افزود: یکی از مجموعه‌های بسیار موفقی که عملکرد خوبی داشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان بوده و با یک نگاه در روند آماری این نتیجه برداشت می‌شود که در حوزه کاهش تورم در بین استان‌ها، زنجان رتبه بالایی داشته و در جایگاه سوم بوده اما در حال حاضر به رتبه ۱۲ رسیده است

وی ادامه داد: تقسیم‌بندی در قالب ستاد تنظیم بازار انجام گرفته و کالاهای مختلف که به هر وزرات خانه مربوط است تصدی می‌شوند و با این حال با همراهی خوب مجلس شورای اسلامی تلاش می‌شود در صورت امکان هزینه واردات کالاهایی که تولید داخل ندارند کاهش یابد.

معاون وزیرصمت، گفت: روند کاهش تورم به طور جدی پیگیری خواهد شد، اما بیشترین نقش را تولیدکنندگان ایفا خواهند کرد.

برادران بیان داشت: تورم در حوزه صنعتی کمتر از تورم محصولات در سطح جامعه است که تلاش می‌شود با هر امکانی بازار را رقابتی حفظ و با هزینه کمتر کالا تولید کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا