شهرستان ها

لباس فرم برای مدارس اجباری نیست/ابلاغ آیین نامه به شهرستان ها

یاسوج_ رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران مدارس حق اجبار دانش‌آموز برای استفاده از لباس فرم را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ولی موسوی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دغدغه اولیا دانش آموزان در زمینه فرم لباس مدارس، افزود: استفاده از لباس مشابه در مدارس اقدامی ارزشمند و خوب بوده، اما با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر خانواده‌ها در شرایط کنونی در صورتی که دانش‌آموز فرمی متفاوت با سایر دانش‌آموزان داشته و مورد تأیید مدیر مدرسه باشد، مشکلی وجود ندارد و مدیران مدارس حق اجبار دانش‌آموز برای انتخاب فرم مدرسه را ندارد.

وی ابراز داشت: با توجه به آئین نامه وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل لباس فرم دانش آموزان به مدیران مدارس ابلاغ شده و طبق این دستورالعمل، دانش آموزان می‌توانند از لباس‌های سال‌های قبل استفاده کنند.

موسوی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقشی در تعیین قیمت فرم دانش‌آموزی مدارس ندارد، افزود: طبق دستورالعمل وزارتی به جهت عدم هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها، دانش آموزان می‌توانند از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های قبل استفاده کرده و والدین در صورت تمایل با رعایت رنگ و مدل مصوب شده می‌توانند نسبت به دوخت و تهیه لباس فرزندشان اقدام کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل به شماره ۱۰۷/۱۳۶۵۴۱/۴۲۰۰ مورخه ۱۰/‌۰۳/‌۱۴۰۱‬ اداره کل که ارسالی به کلیه ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان، گفت: مدیران مدارس مجاز به عقد هیچ گونه قراردادی با تولید کنندگان لباس فرم دانش آموزی نیستند و دریافت مبلغ هزینه لباس مدارس توسط تولید کننده و بر اساس قیمت‌های اعلام شده توسط کمیته نرخ گذاری مورد تأیید صنعت و معدن و تجارت و به طور مستقیم از اولیا دریافت خواهند شد.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه قیمت لباس فرم توسط هیچ مدیری مشخص نخواهد شد، اظهار داشت: این موضوع توسط کمیته نرخ گذاری سازمان صنعت و معدن و تجارت انجام می‌شود.

وی افزود: مدیران مدارس ملزم به نصب نرخ نامه تأیید شده توسط سازمان صمت و لیست خیاطان و تولید کنندگان مجاز در آموزشگاه و اطلاع رسانی به اولیا هستند و دانش آموزان به صورت آزاد به هر خیاطی که تمایل داشته باشند می‌توانند مراجعه کنند.

وی افزود: والدین هرگونه شکایتی در خصوص لباس مدارس را می‌توانند به اداره بازرسی و نظارت سازمان صمت به شماره «۱۲۴» سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه صنف خیاطان و اداره ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به شماره تلفن ۰۷۴۳۳۲۲۲۰۳۸ مطرح کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا