شهرستان ها

لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است/«ویژه» بودن در عمل تحقق یابد

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است، گفت: معنای «ویژه» بودن در عمل، برای لرستان در سطح کلان و ملی تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد شاهرخی صبح امروز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان با اشاره به نقش مردم لرستان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: این گواه وفاداری مردم این استان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پیوند مردم با امام راحل و رهبری است.

وی با اشاره با مزیت‌های لرستان شامل خاک مناسب، صنعت، گردشگری، معادن و … گفت: قطار سازندگی در نظام گاهی تند و گاهی کند در حرکت بوده و با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب، لرستان از این قطار توسعه جا مانده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شاهد اوج نارضایتی مردم در استان هستیم، تصریح کرد: لرستان در حوزه‌های مختلف با مشکلات زیادی مواجه بوده و امروز بیکاری رمق را از لرستان گرفته است و شاهد ازدیاد آسیب‌های اجتماعی در استان هستیم.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به کارخانه‌های تعطیل، هشت هزار میلیارد خسارت باقی مانده از سیلاب، عدم تخصیص آب و … افزود: مردم ما با گذشت سه دهه از انقلاب از وزارت کشور گلایه دارند، استان نیازمند اعتبارات متمرکز، ملی و سالانه است.

وی با تاکید بر اینکه البته ما افق را روشن می‌بینیم، گفت: این نگاه که استاندار برای استان تعیین شود اما آن را رها کرد و مورد حمایت در سطح کلان قرار نگیرد، راه به جایی نمی‌برد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر لزوم تحول همراه با جهش در لرستان گفت: در این راستا نیازمند حمایت و توجه در سطح ملی هستیم.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به تهیه سند پیشران و توسعه لرستان گفت: در قالب این سند نیازها و مشکلات لرستان احصا و جمع آوری شده است.

وی با اشاره تعیین نقش دستگاه‌های مختلف در این سند افزود: امیدواریم این سند در راستای توسعه استان عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به پیگیری جدی مطالبات و درخواست‌های مردم از استاندار جدید، وزارت کشور و … ادامه داد: معنای ویژه بودن در عمل، برای لرستان در سطح کلان و ملی تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: ما دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم، جبهه انقلاب از این فرصت در راستای توسعه لرستان، توجه به حوزه فرهنگ، اقتصاد، عمران و … استفاده کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا