شهرستان ها

لزوم آمادگی خراسان شمالی برای تزریق ۴ برابری واکسن کرونا

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به احتمال واردات بیشتر واکسن به استان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی آمادگی افزایش ۳ تا ۴ برابری تزریق واکسن را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی ظهر شنبه در ستاد مدیریت کرونا خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به روند رو به رشد تعداد بیماران فوت شده استان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بررسی کرده و اعلام کند که چرا روند مرگ و میر خراسان شمالی نسبت به دیگر استان‌ها صعودی است تا این مشکل را حل کنیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به احتمال واردات بیشتر واکسن، گفت: دانشگاه علوم پزشکی آمادگی افزایش ۳ تا ۴ برابری تزریق واکسن را داشته باشد.

وی همچنین به لزوم تشکیل یک کمیته برای پیش بینی شرایط کرونا در هفته‌های آینده تاکید کرد و افزود: در این کمیته باید راهکارهای عملیاتی مواجهه با بحران کرونا بررسی و اعلام شود.

شجاعی تصریح کرد: نیروهای بسیج باید آموزش‌های لازم را ببینند تا در موارد غیر اورژانسی به کمک کادر درمان بیایند زیرا امکانات سخت افزاری بدون نیروی انسانی فایده‌ای ندارد.

استاندار خراسان شمالی بیان داشت: امکانات کلیه دستگاه‌های نظام باید در اختیار این کمیته قرار بگیرد زیرا اولویت اصلی کشور در حال حاضر کرونا است.

وی افزود: نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی مصوبات قبلی را با شدت بیشتر اجرا کنند.

وی افزود: اجرای مراسم مذهبی طی روزهای اخیر به صورت عاقلانه صورت پذیرفته لذا سازمان تبلیغات اسلامی نظارت خود را به همین شکل ادامه دهد.

شجاعی در انتها گفت: پروتکل‌ها باید بر اساس رنگ بندی ها با جدیت بیشتری رعایت شود زیرا قوانین جدیدی نداریم و فقط باید مصوبات پیشین اجرایی شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا