شهرستان ها

لزوم ارتباط موثر بین ۳ راس اصلی توسعه در اصفهان

اصفهان-مدیر قطب علمی اقتصادبین الملل دانشگاه اصفهان‌گفت: صنعت گردشگری، رسیدگی به صنایع کوچک و محیط زیست سه راس اصلی در توسعه شهری اصفهان هستند که باید ارتباط مناسبی بین آنها شکل گیرد.

سید کمیل طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به موانع توسعه اقتصادی استان اصفهان با توجه به جایگاه صنعتی و توریستی این استان اظهار داشت: شاخص‌های کلان بر توسعه شهری اصفهان سایه انداخته و تورم و تحریم بر همه شهرها تأثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: توسعه شهری اصفهان در واقع مباحث محیط زیست، اصلاح منابع ریالی و موانع صنعت و تولیدکنندگان و رسیدگی به مسائل بنگاه‌های کوچک و متوسط اصفهان را شامل می‌شود که اقدام همه جانبه دستگاه‌ها و ارگان‌های مردم نهاد را می‌طلبد.

توسعه صنعت گردشگری در دوران پسا کرونا

استاد اقتصاد بین‌الملل دانشگاه اصفهان با اشاره به صنعت گردشگری در اصفهان گفت: تقاضاهای جدیدی در بازار گردشگری در دنیا و در دوران پسا کرونا به وجود می‌آید که ایران اگر بخواهد از منابع ارزی گردشگری بهره ببرد، شهر اصفهان در اولویت قرار می‌گیرد و نیاز به فراهم آوری زیرساخت است.

وی تاکید کرد: توسعه شهری اصفهان در حال حاضر به اقدام جدی در حوزه محیط‌زیست، رفع آلودگی و سرنوشت زاینده‌رود نیاز دارد که در کنار سایر مسائل اساسی و مهم باید به آن توجه ویژه شود.

سه رأس مثلث اقتصادی اصفهان

طیبی سه رأس مهم اقتصادی اصفهان را محیط زیست، صنعت گردشگری و رسیدگی به صنایع کوچک و متوسط دانست و افزود: علاوه بر تأثیر مهم و اساسی این سه مؤلفه در توسعه شهری اصفهان، باید بین این بخش‌ها ارتباط مناسبی برای رفع چالش‌ها و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و اقتصادی شکل بگیرد و با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند.

با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی استان اصفهان و تأثیر قابل توجه اقتصادی آن، گفت: باید مشکلات و چالش‌های کشاورزی به صورت ریشه‌ای حل شود و بر منابع آبی و احیای زاینده‌رود سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا مشکلات کشاورزان از این طریق رفع شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا