شهرستان ها

لزوم ارتقای تصفیه‌خانه آب خرم‌آباد/ در لرستان آب پایدار نداریم

خرم‌آباد – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان بر لزوم ارتقای تصفیه‌خانه آب شهر خرم‌آباد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر یاسر اکبریان امروز شنبه در جمعه خبرنگاران به مصوبات سفر رئیس‌جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: سفر رئیس‌جمهور به استان هشت مصوبه با ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که تاکنون ۴۳۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه ما شرکت آب و فاضلاب را با ۷۰۰ میلیارد تومان بدهکاری در بخش عمرانی و ۲۴۰ میلیارد تومان در بخش جاری، تحویل گرفتیم، عنوان کرد: بااین‌حال خدمات شرکت آبفا را معطل این مشکلات نکردیم و برنامه‌هایی برای ارتقا خدمات‌رسانی تعریف کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان ارتقا تصفیه‌خانه آب آشامیدنی خرم‌آباد را یکی از اولویت‌های خود مطرح کرد و گفت: باتوجه‌به دغدغه کدورت آب آشامیدنی افزایش ظرفیت و اجرای فاز دوم تصفیه‌خانه خرم‌آباد را در دستور کار داریم.

اکبریان به پروژه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب لرستان نیز اشاره کرد و افزود: پیشرفت ساختمانی پروژه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب استان ۵۰ درصد است و تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: برای تکمیل تصفیه‌های خانه فاضلاب لرستان حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آبرسانی به روستاهای استان در قالب قرارگاه امام حسن (ع) ادامه داد: در بخش تأمین آب آشامیدنی سالم و پایدار طبق تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن (ع) آبرسانی به ۱۲۵ روستا با ۴۲۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که با رایزنی استاندار و بسیج سازندگی ۱۲۵ روستا به ۳۰۰ روستا ارتقا پیدا کرد.

اکبریان، پیشرفت طرح آبرسانی قرارگاه را ۵۰ درصد عنوان کرد.

وی گفت: امسال ۷۰ روستای استان از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، بیان کرد: حدود ۵۰۰ روستا در استان در حوزه آبرسانی نیاز به پیگیری دارند که برای رفع مشکل این تعداد روستا هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اکبریان به مصوبات شرکت آبفا در سفر ریاست‌جمهوری به لرستان اشاره کرد و گفت: سفر رئیس‌جمهور به استان هشت مصوبه با ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که تاکنون ۴۳۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در استان آب پایدار نداریم، عنوان کرد: می‌توان در سال‌های آینده از ظرفیت سدهای شهید بروجردی، مخمل‌کوه، آبسرده و چول هول باتوجه‌به تخصیص آب شربی که دارند، در راستای تأمین آب پایدار استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، به مطالعات سد چول هول پل‌دختر نیز اشاره کرد و گفت: مطالعات سد انجام و مصوب شده است، منتظر تأمین اعتبار برای عملیات اجرایی هستیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا