شهرستان ها

لزوم افزایش سهم خراسان شمالی از بودجه ساخت مدارس عشایری کشور

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدارس عشایری کشور تخصیص یافته که با توجه به جامعه بزرگ عشایری خراسان شمالی، خواهان افزایش سهم استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد ظهر دو شنبه در شورای اداری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مطالبات اصلی مجموعه آموزش و پرورش استان توجه به مدارس عشایری و ساخت پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدارس عشایری کشور تخصیص یافته که با توجه به وجود جامعه بزرگ عشایری استان انتظار افزایش سهم این اعتبارات و تسریع در پرداخت آن را برای خراسان شمالی را داریم.

وی یکی از ضروریات مجموعه آموزش و پرورش استان را ساخت پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: امیدواریم به رغم عدم شروع هیچ پروژه‌ای جدید، ساخت این پردیس مورد توجه دولت قرار گیرد.

حسین نژاد به اهمیت شعار سال اشاره کرد و گفت: با بهره گیری از دانش شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم مسیر توسعه را هموار کنیم.

وی بر انتصابات سریع مدیران شهرستانی تاکید کرد و بیان داشت: این انتصابات باید با هماهنگی فرمانداران انجام شود و ملاک این انتصابات هم دلسوزی برای نظام باشد.

حسین نژاد خاطر نشان کرد: در سفر آتی رئیس جمهور به استان آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی و اشراف اطلاعاتی مدیران به حوزه کاری خود الزامی است.

استاندار خراسان شمالی گفت: توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی رکن اساسی توسعه است؛ توجه به این حوزه باید در کتب آموزشی و مباحث پرورشی کاملاً مشهود باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا