شهرستان ها

اختصاص خط اعتباری ۶ هزار میلیارد تومانی ویژه تعاونی‌ها

زاهدان_ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از اختصاص خط اعتباری ۶ هزار میلیارد تومانی ویژه تعاونی‌ها در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل احمد سلامی شامگاه دیروز چهارشنبه در ادامه سفر به منطقه سیستان و دیدارهای جداگانه با فرمانداران هامون، زهک و زابل، از اختصاص خط اعتباری شش هزار میلیارد تومانی ویژه تعاونی‌ها در استان خبر داد و افزود: با توجه به حمایت‌ها و تسهیلاتی که دولت در حوزه تعاونی‌ها و اشتغال این بخش در نظر گرفته، نیاز است تا فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در قالب تشکل‌های تعاونی محور ساماندهی شوند و اشتغال پایداری را در حوزه‌های مختلف ایجاد کنند.

وی ادامه داد: باید تلاش شود تا حداقل ۱۰و حداکثر ۲۵ درصد از طرح‌های بخش‌های مختلف، به سمت و سوی تعاونی‌ها هدایت شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در حوزه مشاغل خانگی نیز ۷۰ درصد تسهیلات اعطایی به طرح‌های پشتیبان و ۳۰ درصد به صورت مستقل و حقیقی در قالب دانش بنیان‌ها پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: در حوزه روابط کار، کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار را در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۱۴۰۱ داشته ایم.

سلامی اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، سیستان و بلوچستان در سال گذشته در حوزه روابط کار، در کشور جزو پنج استان برتر بود.

وی با تاکید بر بازرسی مستمر از کارگاه‌های پر خطر و ساختمانی طی هر سال، بر آموزش‌های عمومی و تخصصی در واحدهای کارگاهی تاکید کرد.

شایان ذکر است در این نشست‌ها فرمانداران نیز طی سخنانی بر همراهی و همکاری بیش از پیش با تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مسیر اهداف ابلاغی تاکید کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا