شهرستان ها

لزوم تأمل در آثار شعرای آئینی

رشت – مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گیلان با اشاره به لزوم تأمل در آثار شعرای آئینی تاکید کرد و گفت: طی سال های گذشته در حوزه شعر و شاعری کوتاهی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیل حبیبی عصر چهارشنبه در کنگره ملی شعر گیلانِ حسین ابن علی در رشت، اظهار کرد: این همایش تجلیل از شعر آئینی است که باید بیشتر در مناسبت‌های مختلف اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به اثرگذاری شعر در لایه‌های زندگی افراد افزود: شعر روشنی بخش زندگی فردی و اجتماعی بشر است و تأثیرگذاری فراوانی در بخش‌های مختلف دارد.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گیلان با بیان اینکه منظوم کردن روایت‌ها فقط شعر نیست، گفت: شعری که از جان و دل برآید و دارای عمق معنا و مفهوم باشد اثرگذار خواهد بود.

حبیبی با اشاره به برجستگی آثار استاد جلیل واقع طلب شاعر نام آشنای گیلان بیان کرد: استاد جلیل واقع طلب شاعر نامدار گیلانی جشنواره‌ای از شعر آئینی است و کتاب‌های ارزشمندی از این استاد به جا مانده است.

وی افزود: آثار استاد جلیل واقع طلب انسان را به تأمل و اندیشه فرو می‌برد.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گیلان با بیان اینکه شاعران آئینی گیلان باید تجلیل و تکریم شوند، گفت: طی سال‌های گذشته در بخش شعر و شاعری در حوزه‌های مختلف کوتاهی فراوانی صورت گرفته است.

حبیبی با تاکید بر لزوم تأمل در آثار شعرای آئینی، بیان کرد: رمزگشایی آثار شاعران نیاز ضروری جامعه امروز است.

گفتنی است، کنگره ملی شعر گیلانِ حسین ابن علی گیلان که در راستای اجرای برنامه‌های اجلاس بیستم پیر غلامان حسینی برگزار شد، شعرخوانی، روایتگری، تجلیل از اساتید، شاعران آئینی داخلی و خارجی و رونمایی از نقاشی دیجیتالی شاعر گیلانی بهنام شیرمحمدی بخشی از برنامه‌های این همایش بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا