شهرستان ها

لزوم توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان در لرستان

خرم‌آباد – رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر لزوم توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان در این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی طرح‌های اشتغال روستاییان، اظهار داشت: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی و به‌تبع آن سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌ها، برای همکاری با نهادهای مختلف، توانمندسازی روستاییان و عشایر و هم‌افزایی بیشتر برای رفع مشکلات مردم است.

جوانان به دلیل نبود شغل در روستاها به شهر مهاجرت می‌کنند

وی تصریح کرد: یکی از بخش‌های سریع و ارزان برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد، بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: بخش عمده‌ای از مددجویان کمیته امداد می‌توانند با اشتغال‌زایی به تولید کشور کمک کنند و اشتغال پایدار داشته باشند.

شاهرخی، عنوان کرد: بنابراین لازم است تا بین دستگاه‌های اجرایی که تسهیلات دارند هم‌افزایی وجود داشته باشد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی و اقدام هدفمند، به بهترین نتیجه دست پیدا کنیم.

وی افزود: هر دستگاهی به‌اندازه کافی متقاضی دارد؛ اما هدف این است که با هم‌افزایی، برنامه‌ریزی و اقدامی صورت گیرد تا نمود و تأثیر آن در جامعه برای همگان قابل‌لمس باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: نمونه این کارها را استان‌های بزرگ زیاد انجام داده‌اند و لازم است تا این اقدام در راستای کمک به اشتغال و تولید نیز در لرستان اجرایی شود تا بتوان در راستای رفع مشکلات قدمی برداشت.

شاهرخی، اظهار کرد: جوانان به دلیل نبود شغل در روستاها به شهر مهاجرت می‌کنند؛ اما این در حالی است که به‌راحتی می‌توان با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی، اشتغال پایدار را ایجاد کرد و به تولید و امنیت غذایی کمک کرد.

وی ادامه داد: احداث گلخانه‌های کوچک‌مقیاس، طرح‌های پرواربندی، مرغ تخم‌گذار و … از جمله طرح‌های کشاورزی هستند که افزایش تولید و درآمد را به دنبال دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: لازم است تا کار به‌صورت عملیاتی و جهادی آغاز شود و تمام تلاش خود را به کار گیریم تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنیم.

لزوم ایجاد اشتغال پایدار در روستاها

شاهرخی، افزود: قطعاً آموزش قبل از هر اقدام و کاری بسیار مثمرثمر است و می‌توان با استفاده از این رویه، و اجرای این قبیل طرح‌های کشاورزی، روستاییان را برای تولید آموزش داد و سپس به بازدید از طرح‌های موفق بروند تا با چگونگی انجام کار آشنا شوند.

وی اظهار کرد: برای هر روستا نیز راهبری تعیین شود تا بتواند محصولات تولیدی را از روستاییان جمع‌آوری و کار فروش را انجام دهد، لذا اولویت با تأمین نیاز استان است و مازاد آنها در اختیار سایر استان‌های هم‌جوار قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: بخش کشاورزی سیر صعودی را طی می‌کند و کل مسئولین استانی بر این موضوع وفاق دارند که بخش کشاورزی، پیشران و زودبازده است علی‌رغم ریسک‌پذیری اما امنیت غذایی را طی می‌کند.

شاهرخی، گفت: تعامل و همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره) با سازمان جهاد کشاورزی لرستان فرصت مناسبی برای هم‌افزایی بین این نهاد و سازمان جهاد کشاورزی را در تمامی ابعاد مختلف فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: بنابراین تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تولید، درآمد اقتصادی و… به بهترین نتیجه و جایگاه دست پیدا کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا