شهرستان ها

لزوم شفاف سازی داوطلبان انتخابات برای افزایش مشارکت عمومی

گرگان- رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: شفاف سازی داوطلبان انتخابات باعث افزایش رضایت و آگاهی مردم و در نتیجه افزایش مشارکت عمومی در انتخابات می شود.

حجه الاسلام نورعلی دیلم در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مهمترین ویژگی‌های فرد اصلح اظهار کرد: اولین شاخصه فرد اصلح در انتخابات این است که معتقد به قانون و در تمام مدت خدمت خود به قسمی که در برابر ملت می‌خورد پایبند باشد.

وی افزود: یک مدیر اصلح باید آنچه برای خود می‌پسندد برای مردم بپسندد و بالعکس؛ همچنین حافظ بیت المال و به اهداف امام، شهدا و انقلاب اسلامی ایمان داشته باشد.

دیلم، عدالتخواهی، مبارزه با فساد، تکیه بر توانمندی‌های داخلی و نیروهای جوان و انقلابی را از دیگر. ویژگی‌های مهم فرد اصلح معرفی کرد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به نقش شفافیت در سلامت انتخابات گفت: شفافیت در انتخابات به دو قسمت تقسیم می‌شود، اول شفافیت از جانب برگزار کنندگان و مجریان انتخابات اعم از اجرایی و نظارت است که اگر در تأیید و رد صلاحیت‌ها شفاف عمل کنند از بهانه گیری‌های احتمالی برخی کاندیداها جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: دومین مرحله از شفاف سازی انتخابات مربوط به کاندیداها است و باید در مواضع سیاسی، دینی، اجتماعی، مالی و همچنین طرح‌ها و برنامه‌هایی که دارند شفافیت داشته و صادق باشند.

دیلم گفت: شفافیت مالی کاندیداها برای مردم مهم است و اگر مردم به طور شفاف بدانند که مسئولین قبل و بعد از پایان مسئولیت دقیقاً چقدر امکانات مالی دارند موجب افزایش اعتماد آن‌ها خواهد شد، بنابراین کاندیداها باید مردم را محرم بدانند و امکانات و اموال خود را در سامانه‌هایی که به همین منظور قرار داده شده است ثبت کنند.

رسانه‌ها با برجسته کردن موفقیت‌های نظام نشاط اجتماعی ایجاد کنند

وی ادامه داد: کاندیداها باید وعده‌هایی بدهند که قدرت اجرای آن را در طول خدمت خود داشته باشند و با اختیاراتشان همخوانی داشته باشد و مردم هم باید هوشیار باشند گول وعده‌های دروغین را نخورند و افرادی که وعده‌های درست و همراه با برنامه می‌دهند را انتخاب کنند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: رسانه‌ها نقش پررنگی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و مهمتر از آن انتخاب اصلح دارند، باید به دور از جانبداری سیاسی کاندیداها را معرفی و برنامه‌های آنان را تحلیل و به انتخاب اصلح کمک کنند.

وی ضمن تقدیر از خبرگزاری مهر و جنبش ازما، از داوطلبان خواست با حضور در این کمپین و چالش به شفاف سازی خود اقدام کنند.

دیلم افزود: دشمنان تلاش می‌کنند تا به اختلافات دامن بزنند، موفقیت‌ها و دستاوردهای نظام را بی ارزش و کمرنگ نشان دهند، مردم را مأیوس کنند تا پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند، بنابراین وظیفه رسانه‌ها است که فضای جامعه را رصد کنند و با برجسته کردن موفقیت‌های نظام، روحیه اعتماد و نشاط سیاسی را در جامعه بالا ببرند.

لازم به ذکر است خبرگزاری مهر با همکاری جنبش ازما azmaa.net چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر را راه اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا