شهرستان ها

لزوم ورود قوه قضائیه به ترک فعل‌ محیط زیست سیستان و بلوچستان

زابل – امام جمعه شهرستان نیمروز گفت: قوه قضائیه باید به ترک فعل‌های محیط زیست سیستان و بلوچستان در خصوص احیای تالاب بین المللی هامون ورود جدی داشته باشد.

حجت الاسلام مجتبی اشرفیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: قوه قضائیه باید به ترک فعل‌هایی که از طرف مسئولین و دولت‌ها در زمان مسئولیت شأن انجام شده ورود جدی و افراد خاطی را محاکمه کنند.

وی افزود: یکی از اداراتی که باید مورد سوال قرار بگیرد محیط زیست استان سیستان و بلوچستان است که در طول این سال‌ها سعی کرده است در حاشیه امنی باشد و به مردم پاسخگو نبوده است.

امام جمعه شهرستان نیمروز ادامه داد: محیط زیست سیستان و بلوچستان باید به مردم گزارش بدهد در طول این سال‌ها چه برنامه عملیاتی برای احیای تالاب بین المللی هامون داشته است.

وی گفت: قریب به ۲۰ سال است که خشکسالی کمر مردم منطقه سیستان را خم کرده چرا که محیط زیست نتوانسته یک اجماع ملی ایجاد و کارگروهی قوی برای احیای بزرگترین تالاب آب شیرین ایران ایجاد کند.

حجت الاسلام اشرفیان بیان کرد: این در حالی است که اعتبارات بسیار ملی و بین المللی به این امر اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: سال گذشته مقدار بسیاری از حجم آب ورودی به منطقه سیستان هدر رفت و مدیریت نشد که امروز متأسفانه هم مشکل محدودیت منابع آب شرب داریم و هم ریزگردها و شن‌های روان چند برابر شده و روز روشن مردم ما را مثل شب تاریک کرده است.

امام جمعه شهرستان نیمروز تصریح کرد: اگر در طول ۲۰ سال گذشته حتی آب معدنی هم در تالاب هامون می‌ریختید امروز تالاب آب داشت.

وی اظهار کرد: سوال ما این است که چگونه است آنجایی که مردم حاشیه تالاب از شدت فقر و نیاز می‌خواهند برای امرار معاش در زمین خشک تالاب جالیزکاری کنند اکو سیستم تالاب به هم می‌خورد اما وقتی کاروان‌های شتر افراد خاص که از خود منطقه هم نیستند اماسفارشی هستند و در تالاب چرا می‌کنند اکوسیستم به هم نمی‌خورد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا