شهرستان ها

لغزنده بودن جاده های استان ایلام در پی بارش های پاییزی

ایلام- رئیس پلیس راه ایلام از لغزنده بودن جاده های استان ایلام در پی بارش های پاییزی خبر داد و گفت: رانندگان در این شرایط جوی مراقب باشند.

رضا همتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی استان از بعدازظهر امروز سامانه بارشی وارد استان شده و احتمال آبگرفتگی و سیلاب در معابر وجود دارد.

وی گفت: روزهای بارانی خطرناک‌ترین روزها برای رانندگی هستند و این موضوع می‌طلبد رانندگان با هوشیاری بیشتری رانندگی کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام تصریح کرد: هنگامی رانندگی در هوای بارانی، آبگرفتگی های مسیر در قسمت‌هایی از جاده‌ها پیدا می‌شوند و از بزرگترین خطراتی هستند که در کمین راننده خواهد بود.

وی افزود: زمانی که با سرعت وارد آبگرفتگی می‌شوید، نیروی بازدارنده را در مقابل حرکت خودرو حس می‌کنید، و به علت سرعت ناگهانی آج لاستیک با آسفالت اصطکاک پیدا نکرده و احتمال واژگونی برای خودرو به وجود می‌آید.

وی گفت: روش صحیح رانندگی در هوای بارانی کاهش سرعت و زیاد کردن فاصله طولی وسیله نقلیه با سایر خودروها است.

همتی زاده اضافه کرد: با توجه به کوهستانی بودن جاده‌های استان ایلام و بارش نزولات آسمانی، احتمال ریزش کوه در مناطق کوهستانی وجود دارد که در این شرایط رانندگان باید مطابق با شرایط حاکم بر جاده رانندگی کنند و از عجله و شتاب بی مورد در جاده‌ها خودداری کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام بیان کرد: با رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی در شرایط نامساعد جوی، تمرکز کامل و توجه جدی راننده به جاده، بیشتر از دیگر مواقع اهمیت دارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا