شهرستان ها

لغو یک‌باره تحریم‌ها و تعهد در برابر تعهد از اصول مذاکرات هسته‌ای

قم- خطیب جمعه قم با اشاره به عهدشکنی طرف‌های آمریکایی و اروپایی مذاکرات هسته‌ای در سال‌های گذشته گفت: لغو یک‌باره تحریم‌ها و تعهد در برابر تعهد باید در مذاکرات جدید حاکم باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه قم‌، بدقولی و عهدشکنی طرف‌های آمریکایی و اروپایی مذاکرات هسته‌ای در سال‌های گذشته را مورد توجه قرار داد و گفت: لغو یک‌باره تحریم‌ها و تعهد در برابر تعهد سخنی منطقی است که باید در مذاکرات جدید حاکم باشد.

خطیب جمعه قم ارتش و سپاه ایران را قوی‌تر از گذشته دانست و افزود: به گفته برخی از خودِ آمریکای‌ها در حال حاضر باید با ایران به عنوان دولتی مقتدر سخن گفت.

وی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور، دولت کنونی را دولتی مردمی و ولایی خواند و ابراز امیدواری کرد، در پایان این دولت قول بی عملی در کارنامه رئیس جمهور نباشد.

آیت الله حسینی بوشهری تأمین کالاهای اساسی با نرخ مناسب را ضروری دانست و تصریح کرد: اگرچه در بازار کالاهای مورد نیاز به فراوانی وجود دارد، اما باید تلاش کرد قیمت‌ها به گونه‌ای شود که همگان توان خرید داشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رشد ارزش پول ملی و انسجام در بین بخش‌های اقتصادی را از مطالبات به حق مردم بیان کرد و از دولت خواست ترکیب گروه اقتصادی خود را به گونه‌ای بچیند تا یک صدای بر آن حاکم باشد.

وی نظارت بر روند تولید و توزیع کالا را ضروری خواند و گفت: انتظار مردم نظارت است، زیرا بدون نظارت جدی در میان راه، راهزنان کالای مورد نیاز مردم را به جایی دیگر می‌برند.

امام جمعه قم یکپارچگی بین قوای سه گانه و پیگیری فرامین مقام معظم رهبری را از ویژگی‌های مسئولان در این سه قوه خواند و ابراز امیدواری کرد: در سایه این همدلی مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به زودی ساماندهی شود.

آیت الله حسینی بوشهری رسیدگی به وضعیت معیشت و زندگی مردم را عبادت خواند و گفت: ریشه برخی از ناهنجاری‌ها در جامعه به علت فقر است و اگر وضع معیشت مردم اصلاح شود برخی ناهنجاری‌ها خود به خود ساماندهی می‌شود.

امام جمعه قم ضمن قدردانی از زحمات آقای سرمست در جایگاه استانداری قم، آقای شاهچراغی استاندار فعلی را فرزند جبهه و جهاد خواند.

وی خدمت به مردم شهر قم با وجود حضور بانوی کرامت، مراجع تقلید و مردم ولایی و انقلابی را توفیقی دانست که باید به عنوان فرصت از آن بهره برد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا