شهرستان ها

مازندران قطب صادرات محصولات کشاورزی شود

ساری- استاندار مازندران با اشاره به تولید انواع محصولات کشاورزی در استان گفت: مازندران باید به قطب صادرات محصولات کشاورزی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور بعدازظهر یکشنبه در نشست شورای کشاورزی استان نبود شرکت‌های حمل ونقل بین المللی را از جمله چالش‌های فراروی صادرات محصولات کشاورزی استان بیان کرد و خواستار برنامه ریزی برای تحقق و راه اندازی آن شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی شرکت‌های بین المللی حمل ونقل از جمله نیازهای استان برای توسعه صادرات محسوب می‌شود از مازندران به عنوان قطب تولیدات کشاورزی یاد کرد و گفت: این استان باید به پایلوت صادرات محصولات کشاورزی نیز تبدیل شود.

وی به نقش استان در تأمین امنیت غذایی اشاره و اضافه کرد: داشتن سه بندر فعال و دسترسی به کریدور شمال – جنوب ضرورت توسعه صادرات محصولات کشاورزی را دراستان الزامی می‌سازد و باید از این پتانسیل برای رونق اقتصادی تلاش کرد.

حسینی پور با اظهار اینکه دسترسی مازندران به بازارهای هدف، تبدیل استان به پایلوت محصولات کشاورزی را ضروری می‌سازد، ادامه داد: این استان در تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور دارای رتبه و برتر است و جایگاه خوبی دارد.

استاندار مازندران همچنین با اظهار اینکه موانع فراروی صادرات محصولات کشاورزی نظیر مرکبات در کمیسیون کشاورزی استان به صورت ویژه بررسی می‌شود، گفت: در حوزه برنج نیز استان قابلیت‌های زیادی دارد و باید کشت ارقام پرمحصول نیز در دستور کار قرار گیرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا