شهرستان ها

مالیاتی از کارتخوان‌ها نمی‌گیریم

اردبیل- مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: قرار نیست در قالب پایانه‌های فروشگاهی از کارتخوان‌ها مالیات دریافت شود.

ابراهیم قلیزاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در قالب ابر پروژه مالیاتی پایانه‌های فروشگاهی مرحله به مرحله کارها در حال انجام است و تا ۳۰ بهمن مؤدیان مالیاتی فرصت دارند تا اطلاعات دستگاه‌های پوز خود را در سامانه مالیاتی به ثبت برسانند.

وی تصریح کرد: قرار نیست از کارتخوان‌ها مالیات دریافت شود بلکه مقرر شده از سود مؤدیان مالیات دریافت شود تا در این فرآیند شفاف‌سازی کارها و بهبود فرآیندها را شاهد باشیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: تاکنون در کشور ۱۳ میلیون دستگاه پوز و پایانه‌های فروشگاهی در قالب این سامانه ثبت‌نام کردند و در صورتی که در مهلت مقرر ثبت‌نام انجام نشود، این دستگاه‌ها دیگر فعال نخواهند بود.

قلیزاده افزود: باید این دستگاه‌ها تعیین تکلیف شوند تا با اتصال به پرونده‌های مالیاتی تکلیف پایانه‌های فروشگاهی و دستگاه‌های پوز مشخص شده و روند ارائه خدمات به مردم نیز در این فرآیند معلوم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در صورتی که مراجعین ثبت اطلاعات را انجام ندهند، این دستگاه‌ها از ادامه ارائه فعالیت خارج شده و امکان بهره‌مندی از خدمات پایانه‌های فروشگاهی وجود نخواهد داشت.

قلیزاده اضافه کرد: همه مجموعه‌های بهره‌مند از خدمات پایانه‌های فروشگاهی و پوزها باید با مراجعه به سامانه امور مالیاتی این دستگاه‌ها را تعیین تکلیف کنند تا از اول اسفندماه فعالیت‌ها در این بخش شفاف و روشن به انجام برسد.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد مشاغل در اردبیل با تمکین داوطلبانه پرداخت مالیات خود را انجام می‌دهند و ما با کمترین مقاومت و یا اجتناب از پرداخت مالیات روبه‌رو هستیم.

قلیزاده ادامه داد: امیدواریم با اجرای این ابر پروژه مالیاتی مؤدیان به صورت شفاف پرداختی‌های خود را انجام داده و فرار مالیاتی نیز در سطح ملی و استان اردبیل به صفر برسد.

وی در مورد واحدهای مسکونی لوکس با قیمت بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان و خودروهای گران قیمت به ارزش یک میلیارد تومان و اخذ مالیات از آنها اظهار کرد: در این زمینه نیز شناسایی افراد مورد نظر انجام شده تا اخذ مالیات از سال آینده آغاز شود.

قلیزاده در مورد اخذ مالیات از خانه‌های خالی نیز تصریح کرد: برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر این طرح در قالب سامانه املاک و اسکان انجام می‌شود تا با اخذ اطلاعات از سازمان راه و شهرسازی خانه‌های خالی شناسایی شده و در سال اول ۶ برابر و در سال‌های بعد تا ۱۸ برابر پرداخت مالیات برای خانه‌های خالی اعلام خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: مؤدیان در این زمینه نیز موظف خواهند بود تا به موقع پرداختی خود را انجام دهند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا