شهرستان ها

متولیان بسترهای حضور حداکثری در انتخابات را فراهم کنند

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انتخابات یک موضوع فرهنگی و اجتماعی است، گفت: متولیان بسترهای حضور حداکثری را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به در پیش بودن فصل گرم سال، بر ضرورت حضور نیروی انتظامی، ستاد امر به معروف و مبلغان در سواحل و تفرجگاه تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید برای جلوگیری از هنجارشکنی‌ها، در تفرجگاه‌ها و سواحل حضور داشته باشد، افزود: یکی از رسالت‌های ستاد امر به معروف نیز حضور در مکان‌های تفریحی و دادن تذکرات لازم برای جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه به گفته رهبر معظم انقلاب، امروز اقتصاد، تورم و معیشت مشکل اصلی کشور است، گفت: بررسی بیانات مقام معظم رهبری نشان می‌دهد از دیدگاه ایشان فرهنگ زیر بنا و اقتصاد تنها وسیله است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به فرهنگ به عنوان یک محور در جامعه اسلامی، تصریح کرد: همه بخش‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در سایه فرهنگ حرکت می‌کنند لذا باید به فرهنگ عمومی جامعه توجه ویژه ای شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به در پیش بودن انتخابات، آن را موضوع مهم فرهنگی و اجتماعی دانست که باید بر مبنای فرهنگ دینی قرار گیرد، گفت: حضور و مشارکت حداکثری و پرشور مردم یک اصل است و دشمن برای کمرنگ کردن آن برنامه دارد.

وی با بیان اینکه باید بسترهای مناسب برای حضور پرشور و حداکثری پای صندوق‌ها از سوی متولیان فراهم شود، اظهار کرد: با توجه به بیانات رهبری و دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی، اگر کسی حضور نیابد گناه کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با تأکید به موضوع عفاف و حجاب و بررسی این موضوع از سوی دانشگاهیان، گفت: در همین راستا دانشگاهیان شش موضوع با ۴۲ محور ارائه شده که باید در این زمینه کار کنیم.

وی با بیان اینکه راهکارهای درباره عفاف و حجاب باید عاقلانه و دلسوزانه باشد، تأکید کرد: یکی از مطالبات مهم مردم مؤمن و فهیم گیلان اجرای طرح‌های عفاف و حجاب در استان است.

امام جمعه رشت با اشاره به اجرای طرح بوم گردی در گیلان، اضافه کرد: بوم گردی ظرفیت‌هایی را در استان ایجاد کرده اما تهدیدهایی را دارد و متولیان فرهنگی جامعه باید آثار سو آن را برطرف کنند البته از مسئولان سیاسی باید کمک بخواهند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا