شهرستان ها

محبت اهل بیت پیامبر(ص) رمز وحدت جهان اسلام

کرمانشاه- امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: محبت اهل بیت مکرم پیامبر(ص) رمز وحدت جهان اسلام است و هرگونه اسائه ادب به محضر اهل بیت محکوم است.

ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وحدت یک ضرورت بسیار مهم در نظام اسلامی به ویژه در عصر حاضر است و همواره دشمنان نظام اسلامی به دنبال لطمه به وحدت تشیع و اهل سنت در ایران اسلامی هستند.

وی افزود: در کشور ما با وجود تنوع قومی و مذهبی، مردم در کنار هم بدون هیچ اختلافی زندگی می‌کنند، در حالی که در کشورهای مسلمان مانند افغانستان، عراق، سوریه و یا هندوستان گاهی اختلافات مذهبی باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی و به برکت وجود منادیان وحدت و در رأس آنها مقام معظم رهبری و پیش از ایشان امام خمینی (ره) و وجود ائمه و علمای اهل سنت که منادی وحدت هستند، همیشه وحدت رویه حفظ شده است.

مرادی خاطر نشان کرد: وحدت یک حقیقت اسلامی است که در قرآن با آیه شریفه واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا به آن اشاره شده و پیامبر اکرم (ص) فرمود مؤمن برادر مؤمن است‌.

وی بیان کرد: بر اساس شریعت و دستور قرآن و کلام پیامبر مؤمن نباید در حق برادر خود ظلم کند و اهانت و توهین به برادر دینی امری ناپسند است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه مذهب هر شخصی قابل احترام است، گفت: نباید با مطرح کردن برخی سخنان در جامعه به اختلافات مذهبی دامن زد و نباید مسائلی را که باعث خدشه‌دار شدن وحدت می‌شود در جامعه مطرح کرد.

مرادی ادامه داد: اگر اختلاف نظری هم در مذاهب وجود داشته باشد باید در حوزه مسائل علمی و در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مطرح شود.

وی با اشاره به سخنان اخیر امام جمعه اهل سنت آزادشهر، گفت: ایشان عالمی بزرگ با شخصیتی برجسته و مقید به نظام اسلامی و محب اهل بیت (ع) هستند و خود بیان کرد که سخنانش تحریف شده است‌.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: ارادت ما به اهل بیت پیامبر (ص) ثابت است و اگر کسی بخواهد به اهل بیت (ع) توهین کند از نظر ما دچار کفر شده است و گاهی ناخواسته مطلبی گفته می‌شود که شخص گوینده از کلام خود پشیمان می‌شود.

وی گفت: جامعه اهل سنت به صورت عام رمز وحدت ایران اسلامی و جهان اسلام را در محبت اهل بیت مکرم پیامبر (ص) می‌داند و بدان به عنوان یک عقیده می‌نگرد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: در مورد حفظ وحدت مسلمین همه علما و ائمه جمعه اهل سنت عقیده دارند که از بیان موضوعاتی که باعث بروز اختلاف در جامعه و در زندگی روزمره می‌شود در منبرها خودداری شود.

وی تاکید کرد: هرکسی و در هر لباسی اگر نسبت به اهل بیت پیامبر (ص) و مسلمین و اصحاب و مقدسات دینی اسائه ادب کند با او برخورد می‌شود و حرکت ناپسند او از نظر ما محکوم است‌.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا