شهرستان ها

محصولات کشاورزی اردبیل موجب گسترش صادرات به آذربایجان خواهد شد

اردبیل – استاندار اردبیل گفت: در راستا افزایش صادرات و گسترش مراودات تجاری دو کشور، توجه به ظرفیت های کشاورزی و دامپروری اردبیل و کشت و صنعت مغان باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با سید عباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه ارتباطات تجاری و اقتصادی اردبیل و آذربایجان در آینده گسترش خواهد یافت اظهار کرد: در اجلاس اخیر باکو که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت، پیرامون موضوعاتی چون اتصال راه آهن پارس آباد و حل تعرفه‌های ترجیحی بحث و تبادل نظر شد.

وی بر تأمین مقدمات لازم از جمله اجرای بارانداز ریلی پارس آباد و اصلاح تعرفه‌های ترجیحی صادرات تاکید کرد و افزود: با حل مسائل و انجام مقدمات اجرای این اقدامات، روابط تجاری و اقتصادی بین آذربایجان و اردبیل توسعه می‌یابد.

استاندار اردبیل به ظرفیت‌های بالای کشاورزی و دامپروری استان اشاره کرد و گفت: کشت و صنعت مغان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور در پارس آباد قرار دارد و به جهت نزدیکی به کشور آذربایجان می‌تواند تأمین کننده بسیاری از مواد غذایی و کشاورزی باشد.

عاملی با بیان اینکه پیشنهاداتی در خصوص اجاره زمین‌های کشاورزی در ایران از سوی مقامات آذربایجان انجام گرفته است تصریح کرد: در جهت گسترش مراودات اقتصادی و کشاورزی دو کشور استفاده از ظرفیت کشت و صنعت و مغان در این راستا حائز اهمیت است.

وی از برگزاری جلسه بررسی محورهای همکاری دو کشور و استفاده از ظرفیت‌های استان اردبیل در تهران خبر داد و افزود: امیدواریم در این جلسه بعدی نتایج خوبی را از گسترش همکاری‌ها و ایجاد بارانداز ریلی پارس آباد شاهد باشیم.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نیز به ظرفیت‌های مرزی بودن استان اردبیل از جمله گمرک بیله سوار اشاره کرد و نگاه ملی به استان در تعامل با آذربایجان را مهم ارزیابی کرد.

سید عباس موسوی افزود: امید می‌رود با ایجاد بارانداز ریلی و استفاده از ظرفیت کشاورزی، جهش تولید و صادرات را در استان اردبیل شاهد باشیم.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا