شهرستان ها

محل کار خبرنگاران جایی است که حریت و فضیلت وجود داشته باشد

شیراز- مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: هرجایی که حریت و فضیلت وجود داشته باشد همانجا جایگاه و محل کار خبرنگار محسوب می شود.

حجت الاسلام محمد صادق مهرابی در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری مهر و مجموعه روابط عمومی تبلیغات اسلامی فارس، به مناسبت روز خبرنگار، بر صیانت از حقوق خبرنگاران تاکید کرد و گفت: تقدیر از روایان خبر و مبلغین شبکه اطلاع رسانی سازمان تبلیغات اسلامی فارس در خبرگزاری برجسته مهر وظیفه همه ماست اما به دلیل شیوع ویروس کرونا ناچار به محدود کردن برنامه‌های هفته خبرنگار شده‌ایم.

وی افزود: باورمان بر این است که استمرار و ابقاء نظام دینی در گروی فعالیت پیام رسان هاست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اهمیت جریان‌های رسانه‌ای در موفقیت نظام اسلامی بر نظام سلطه اظهار کرد: آن چیزی که باعث شد تا موفقیت دو چندانی در عرصه انقلاب داشته باشیم ماجرای جریان ساز حوزه رسانه بود که خیلی زود توانست در برابر امپراطوری رسانه‌های بیگانه غربی صدای حقیقت اسلام و انقلاب را به گوش جهانیان برساند.

حجت الاسلام مهرابی بر ضرورت توجه به جایگاه خبرنگاران و روابط عمومی‌ها نیز تاکید کرد و گفت: جایگاه خبرنگار و روابط عمومی هرگز یک جایگاه اداری نیست و این قشر وابسته به زمان و مکان نیستند.

وی با بیان اینکه هرگز نمی‌شود برای خبرنگاران و حرفه خطیر آنان میز و صندلی و جایگاه اداری تعریف کرد، خاطرنشان ساخت: هر جا که حریت و فضیلت وجود داشته باشد همانجا جایگاه و محل کار خبرنگار محسوب می‌شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس بیان داشت: خبرنگاران بدانند هرجایی که فریاد علیه ظلم و بی عدالتی، مظلومیت، افساد و ناهنجاری به پاست، شک نکنند که همانجا جایگاه شغلی آنهاست.

او تکریم خبرنگاران را عامل اصلی اصلی توسعه یافتگی در فضیلت اجتماعی دانست و ابراز کرد: به همین صورت اگر خبرنگار در جامعه محدود شود فضیلت‌های اجتماعی نیز افول خواهد کرد.

حجت الاسلام مهرابی اضافه کرد: قطعاً میدان داری خبرنگاران متعهد و حضور بدون محدودیت آنان زمینه ساز توسعه و ترویج فرهنگ دینی می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس همچنین یکی از وظایف ذاتی خبرنگاران متعهد را احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و گفت: وظیفه خودم می دانم که در شبکه تبلیغی استان فارس از زحمات خبرنگاران حوزه تبلیغات اسلامی و سایر خبرنگاران حوزه‌های مختلف فارس تقدیر کنم و از همگرایی و هم افزایی این عزیزان در پیشبرد اهداف برنامه‌های سازمانی که حقیقتاً به زیبایی تمام بعنوان نمایندگان سازمان‌ها قلم می‌زنند قدردانی کنم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا