شهرستان ها

محیط زیست مناسب و کاهش آلودگی آب و هوای تهران بزرگترین هدف است

تهران- نامزد ششمین دوره شورای اسلامی تهران، ری و تجریش گفت: محیط زیست مناسب با تمرکز بر کاهش آلودگی‌های آب، هوا، صوتی و….بزرگترین هدف من است.

الیاس اخگری احمدآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که «هدف‌گذاری‌ها، برنامه‌ها و اولویت فعالیت‌های شما در دوره جدید شورا چیست؟» اظهار داشت:

۱ – محیط زیست مناسب با تمرکز بر کاهش آلودگی‌های آب، هوا، صوتی و….بزرگترین هدف من است.

۲ – استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از حیف و میل آن.

۳ – محاسبه اثر بخشی امور سهر در کنار کارایی بالا.

وی در پاسخ به این سوال که «شهرداری‌ها هم اکنون با مشکل درآمد مواجه هستند، برنامه‌های شما برای ایجاد درآمد پایدار چیست؟ و چه برنامه‌ای برای حذف هزینه‌های غیر ضروری و اختصاص آن به اقدامات عام‌المنفعه برای برخورداری یکسان همه مردم دارید؟» نیز گفت: همانگونه که در بخش اهداف مشخص است افزایش اثربخشی مستلزم استفاده بهینه از منابع در اختیار است. برخی از در آمدهای دولت با استفاده از زیر ساخت‌هایی هست که توسط شهرداری ایجاد و اداره می‌شود لذا یکی از راه‌های در آمدی شهرداری بررسی این امکان و دریافت هزینه‌ها از دولت است البته این امر نیاز به بررسی بیشتر دارد که در صورت دسترسی به اطلاعات آنها را مورد بررسی قرار خواهم داد. یکی از وظایف مدیریت شهری را فقر زدایی میدانم لذا فرصت و امکانات شهرداری را در این امر بسیج می‌کنم.

این نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به این سوال که «شهرداری ها در دوره‌های اخیر برای جذب نیروهای خاص همیشه تحت فشار اعضای شورا بوده‌اند، چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید که جذب نیرو از مسیر سفارش و فشار خارج و مبتنی بر مراحل قانونی و ضوابط شود؟» گفت: قطعاً استفاده از نیروهای خاص هزینه‌ای مضاعف و اتلاف فرصت است. لذا بنده مخالف بکارگیری نیروهای غیر ضروری هستم. بنا بر استفاده بهینه از منابع انسانی موجود و حذف غیر ضرورها می‌باشد. در صورت نیاز به جذب با در نظر گرفتن تخصص مورد نیاز، بدون در نظر گرفتن ارتباط‌های خاص با هدف تزریق ایده‌های نو باید نسبت به جذب اقدام نمود و صرفاً با آزمون‌های علمی و تخصصی و از این ایده همواره دفاع می‌نمایم.

اخگری احمدآبادی همچنین در پاسخ به این سوال که «در دوره قبل در بسیاری از شهرها اعضای شورای شهر با چالش‌ها و مشکلات مختلفی از جمله تخلفات مالی و … مواجه شدند که انتقاد مردم را نیز در پی داشت. تحلیل شما از چرایی وقوع این چالش‌ها چیست؟» اظهار داشت: متأسفانه استفاده از فرصت‌ها برای بعضی اشخاص بجای بهره برداری در جهت برداشت معنوی و اخروی، به مسابقه برای ارتقای امکانات و بهبود زندگی شخصی خود تبدیل شده است، من شخصاً بدنبال این نیستم و تا جایی که بتونم مانع خواهم بود. بنظرم علت بوجود آمدن و استمرار این موضوع نیز همه گیری و از بین رفتن قبه اینگونه اعمال بوده و از بین رفتن ارزشهای انسانی و نگرش‌های اجتماعی به موضوع گناه، بیت المال، اختلاس، دزدی و …

وی در خصوص برنامه خود برای برون رفت از مشکلات و راهکارهایش برای نظارت مؤثر بر عملکرد اعضای شوراهای اسلامی شهر در دوره جدید در راستای تحقق بهترین عملکرد شورای شهر گفت: آنچه از بنده بر می‌آید عملکرد درست خودم، امر به معروف و نهی از منکر، گوشزد کردن سفارش‌هایی که در اسلام از قرآن و انبیا و امامان روایت شده است. معتقدم نظارت‌های بازرسی با مخالفت اعضای شوراها و بازتاب منفی خواهد بود.

این نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به این سوال که «چه برنامه‌ای برای شفاف‌سازی امور و اطلاع‌رسانی مستمر به موکلان دارید تا شهروندان بدانند که نمایندگانشان چه فعالیت‌هایی را در پارلمان شهری دنبال کرده‌اند؟» گفت: نظر به اینکه امروزه فناوری اطلاعات بسیار عملکرد گسترده ای دارد از همه امکانات جهت اطلاع رسانی و بازخورد بهره برداری می‌کنم بطوریکه عموم شهروندان با هر وسیله‌ای که در اختیار دارند بتوانند ارتباط برقرار نمایند و شورا نیز از طرق مختلف اطلاع رسانی و بازخورد را داشته باشد.

وی به سوال «چه سازوکاری برای دریافت خواسته‌ها و نظرات مردم و همچنین ارتباط با نخبگان و استفاده از نظرات کارشناسان در نظر دارید؟» اینگونه پاسخ داد: از روش‌های علمی از جمله ارتباط با دانشجوهای مرتبط با امور شهری در دانشگاه‌ها باید ارتباط برقرار نمود چراکه ایده‌ها قبل از ورود به محیط کار علمی تر هستند لیکن وقتی دانشجوها وارد محیط کار می‌شوند در شرایط فعلی بجای تأثیر گذاری تحت تأثیر قرار می‌گیرند، لذا با ید کاری کرد که ایده‌های جوانان پرورش داده شوند تا موجب شکوفایی سازمان‌ها و منتج به شکوفایی جامعه شوند.

اخگری احمدآبادی در خصوص میزان هزینه خود در انتخابات و اینکه این هزینه توسط چه کسانی تأمین می‌شود، گفت: در این عرصه مستقل هستم و هیچ حامی مالی نیز ندارم، در حد توانم حسب نیاز هزینه خواهم کرد، هزینه ام قابل توجه نخواهد بود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا