شهرستان ها

مخالف تغییر کاربری اراضی خلعت پوشان تبریز هستیم

تبریز- عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مخالف تغییر کاربری اراضی خلعت پوشان تبریز هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله رشیدی صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پیگیری‌ها و سماجت‌های شورای شهر در بسیاری از موارد از جمله حمل و نقل عمومی نتیجه داده و اگر این پیگیری‌ها نبود وضعیت مترو و اتوبوسرانی بسیار بدتر می‌شد، به عنوان مثال احیای ۴۵ متری انقلاب که یک پروژه توسعه‌ای در مناطق کم برخوردار بوده که حاصل پیگیری‌ها و تمرکز اعضای شورای ششم است.

وی ادامه داد: کار اصلی شورا نظارت بر اجرای صحیح مصوبات است و در این دور بر بسیاری از لوایح شهرداری نظارت کرده و ایرادها را تذکر داده و پیشنهادهای لازم را مطرح کرده است؛ در سایر موارد نیز در موضوع طرح تفصیلی شهر تبریز که از آخرین بازبینی آن ۱۰ سال گذشته بود، شورا وارد و در این دوره به روز رسانی شد.

وی در خصوص معضل ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده تبریز افزود: ساخت و ساز غیر مجاز به دو دلیل صرفه اقتصادی یا فقدان سند پدید می‌آید که شهرداری باید با وضع قوانین متناسب از جمله دادن پروانه ساخت به خانه‌هایی که در بافت حاشیه‌ای قرار گرفته اند، با آن مقابله کند.

رشیدی در رابطه با وانت بارها گفت: یکی از راه‌های جمع آوری و مقابله با این پدیده، ایجاد بازارچه‌های محلی است که متأسفانه شهرداری در این مورد ناموفق بوده و شورا نیز نتوانسته است در این مورد کاری انجام دهد.

وی با اشاره به مشکلات تیم فوتبال تراکتور خاطرنشان کرد: موافق تراکتوریزه شدن شورا هستم چراکه این تیم سرمایه‌های اجتماعی بزرگی به نام هواداران دارد و نه تنها در تبریز بلکه در کل ایران شناخته شده است.

وی ادامه داد: نباید اینطور باشد که فرد یا افرادی به خاطر برند و ارزش اجتماعی که این تیم تولید می‌کند مالکیت آن را قبول و با کوچک‌ترین مشکل، به قراردادهای خود پشت کنند و این کار خوبی نیست، اما شورا یا شهرداری مجوزی برای فعالیت در زمینه ورزش حرفه‌ای ندارد و باید زمینه فعالیت و پرورش استعدادهای ورزشی را در شهر فراهم کند.

این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به تغییر کاربری خلعت پوشان، گفت: مخالف هرگونه تغییر کاربری در این منطقه هستیم و طبق آخرین اطلاعی که داریم این تغییر کاربری برای اعلام نظر به کمیسیون ماده پنج ارسال شده است.

وی در ادامه در خصوص موضوع ایجاد تراموا در تبریز، یادآور شد: این طرح همان خط چهار مترو تبریز است که قرار بود به صورت تراموا و رو زمینی اجرا شود و تاکنون ۱۹ پل در مسیر این خط ایجاد شده اما اراده‌ای برای تداوم آن وجود ندارد، امت در ادامه پیشنهاد شد بجای این طرح خط اتوبوس تندرو دو اجرا شود که به مشاور داده شده و در مرحله بررسی مسیرهای اجرایی قرار دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا