شهرستان ها

مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی در اردبیل گشایش یافت

اردبیل- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: با حضور کتابداران سراسر کشور طرح مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی در اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین گشایش چهارمین دوره مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی که شامگاه شنبه در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، پروانه رضاقلیزاده یاد و خاطره شهدای والامقام استان اردبیل را گرامی داشت و اظهار کرد: شهر اردبیل که به شهر عاشقان حسینی و ابوالفضلی شهره است با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام از کیان این مرز و بوم دفاع کرده و اولین کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید این استان به صورت ملی در حال برگزاری است.

وی به آغاز دوره آموزشی تابستانی با محوریت خدمات کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: در این دوره همکاران ما با هدف توانمندسازی کتابداران در طراحی خدمات جدید یا باز طراحی خدمات موجود حاضر شده و از برنامه‌های آموزشی سه روزه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: فراگیران منتخب از بین کتابداران و مسئولان کتابخانه‌ها در این دوره حاضر شده تا با برگزاری آزمون ورودی انتخاب شوند و بر همین اساس آزمون ورودی از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

رضاقلیزاده افزود: نفرات منتخب که بر اساس نتایج آزمون ورودی معرفی می‌شوند، با توجه به سوابق آموزشی در سال‌های گذشته و مشارکت همکاران در جایزه ملی خدمات برون کتابخانه‌ای و دومین جایزه ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی انتخاب می‌شوند تا مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در قالب کتابخانه‌های عمومی و خدماتی که در گستردگی این مجموعه انجام می‌شود، بتوانیم زمینه اعتلای فرهنگی جامعه را نیز فراهم کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ه اضافه کرد: در سال‌جاری بیش از سه هزار و ۵۰۰ برنامه با محوریت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، غنی‌سازی اوقات فراغت، کارگاه‌های آموزشی و همچنین مسابقات کتابخانه‌ای و نشست‌های جمع‌خوانی و فرهنگی برگزار شده تا بتوانیم زمینه جلب رضایت علاقه‌مندان این بخش را فراهم کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا