شهرستان ها

مدیران سفارشی بلای جان توسعه اردبیل شدند

اردبیل- رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: مدیران سفارشی بلای جان توسعه اردبیل شده و بزرگترین مانع را در این حوزه شکل دادند.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برخی از مدیران این استان که به صورت سفارشی و گاه با سابقه مسئول دفتر وزرا و معاونین آنها در استان اردبیل مشغول فعالیت هستند، هیچ اقدام مؤثری را در حل مشکلات مردم انجام نمی‌دهند و نسبت به امور محوله نیز بی‌تفاوت هستند.

وی با انتقاد شدید از قطعی آب، برق، اینترنت، گرانی و مشکلات معیشتی مردم که به دست برخی از مدیران ناشایست رقم خورده است، تصریح کرد: مردم به معنای واقعی از این اوضاع ناراحت و گله‌مند هستند و معلوم نیست این فرآیند بی‌کفایتی مدیریتی تا کی می‌خواهد در این استان ادامه پیدا کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: در روزهای گذشته ما شاهد قطعی آب و برق در سطح شهر اردبیل بودیم که بیشترین نارضایتی مردم را رقم زده در حالی که در هیچ جای کشور چنین نابسامانی را مشاهده نمی‌کنیم.

بدری عدم پیش‌بینی و برنامه‌ریزی صحیح را در این حوزه از سوی مدیران و مسئولان متولی یادآور شد و افزود: سردرگمی و بی‌برنامگی در حوزه‌های مختلف در استان اردبیل کاملاً مشهود است و دلیل اصلی آن حضور مدیران سفارشی در این استان است که بزرگترین مانع را در انتقال آب از حوزه‌های مختلف به اردبیل با هدف حل مشکلات و دغدغه‌های مردم به وجود آورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مدیران استان به جای حاشیه‌پردازی و وقت گذاشتن به مسائل غیر ضرور بهتر است با اولویت مشکلات آب شرب و تأمین برق مورد نیاز مردم و واحدهای تجاری را تأمین کنند تا صاحبان مغازه‌ها و واحدهای عرضه مواد پروتئینی بیش از این متضرر نشوند.

بدری اضافه کرد: در بازدیدی که اخیراً از مناطق مختلف شهر اردبیل داشتیم، به شدت اعتراض و گله‌مندی مردم را از قطعی‌های مکرر آب و برق شاهد بودیم و به مدیران این حوزه تذکر دادیم تا مشکلات و موانع را برطرف و پیش‌بینی‌های لازم را در مواقع قطع آب و برق داشته باشند.

وی بیان کرد: ما چند سال است که مشکل آب شرب را به مسئولان گوشزد می‌کنیم و حتی برای احداث مودل دوم تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل منابع مورد نیاز را در نظر گرفتیم اما گویی گوشی بدهکار این موضوع نبوده و در سایه غفلت و بی‌توجهی امروز آثار بی‌برنامگی در انتقال آب از حوزه‌های آبریز مربوط به استان اعم از ارس و قزل‌اوزن و همچنین احداث مودل دوم تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل را به عینه شاهد هستیم.

بدری ادامه داد: چرا باید واحدهای صنعتی استان تاوان بی‌برنامگی در مدیریت برق را ببینند در حالی که در سایر استان‌ها به طور معمول پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها برق واحدهای صنعتی خاموش و در سایر روزها فعالیت واحدهای تولیدی را شاهد هستیم که در استان اردبیل نیز باید وضعیت به همین منوال باشد.

وی ضرورت تأمین انرژی مورد نیاز واحدهای صنعتی را برای فعالیت و اشتغال جوانان نظیر گازوئیل و سایر مواد سوختی مورد نیاز یادآور شد و اظهار کرد: متأسفانه به رغم پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر رخداد خشکسالی در استان، هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای مقابله با این پدیده انجام نشده و ما امروز شاهد قطعی‌های مکرر آب و برق در سطح استان هستیم.

بدری در ادامه با اشاره به تأمین اعتبار ویژه برای حل مشکل آب روستاها تصریح کرد: ۴۳۸ میلیارد تومان منابع برای تأمین آب شرب روستاها در نظر گرفته شده که در شورای برنامه‌ریزی استان حوزه این منابع در شهرستان‌های مختلف در اولویت قرار گرفت.

وی گفت: صدای العطش در روستاها بلند شده و به صورت محدود با تانکرها آبرسانی انجام می‌شود اما این کار مفید و مؤثر در مسیر تأمین آب روستاییان نیست.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا