شهرستان ها

مدیران پروازی به درد شهرستان نیر نمی‌خورد

اردبیل- امام جمعه شهرستان نیر گفت: مدیران پروازی به درد نیر نمی‌خورد و باید از ظرفیت مدیران بومی و منطقه‌ای بیشتر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نعمتی ظهر چهارشنبه در دیدار مردمی استاندار اردبیل در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور قرار بود وزیر میراث فرهنگی در این شهرستان حضور پیدا کند که به دلیل کسالت این سفر و دیدار مردمی انجام نشد و در دلجویی از مردم این شهرستان استاندار اردبیل اولین سفر خود را به شهرستان نیر انجام دادند.

وی تصریح کرد: در این سفر استاندار اردبیل از روستای میمند بازدید کرده و با خانواده شهید نوعی دیدار کرده و از نزدیک با مشکلات و گرفتاری‌های مردم این روستا آشنا شده و دستور لازم را در بازنگری طرح هادی روستایی و همچنین بهسازی منابع آب روستای میمند صادر کردند.

امام جمعه شهرستان نیر گفت: در دیدار مردمی استاندار اردبیل در مسجد جامع، مطالبات مردمی به صورت فراگیر مطرح شد تا به تناسب ظرفیت و استعدادی که در شهر نیر وجود دارد به تدریج طرح‌های توسعه‌ای در این شهرستان به نتیجه برسد.

نعمتی به نعمت‌های فراوان در شهرستان نیر و استفاده از این ظرفیت عظیم اشاره کرد و افزود: متأسفانه به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها در سال‌های اخیر این ظرفیت‌ها به شکل مناسب مورد استفاده قرار نگرفته و اهالی انتظار دارند با انتخاب مدیران بومی و توانمند کارها و پروژه‌های بر زمین مانده به سرانجام برسد.

وی با انتقاد از انتخاب مدیران غیربومی برای شهرستان نیر و رفت و آمد آنها بین نیر و اردبیل خاطر نشان کرد: ۸۵ درصد مدیران نیر در رفت و آمد بین اردبیل و نیر هستند و اسکانی در این شهر ندارند و مردم در مقاطع مختلف گلایه‌های خود را مطرح کردند.

نعمتی به مشکل ترافیک این شهر و ضرورت تکمیل کمربندی نیر اشاره کرد و ادامه داد: تلاش بر این است تا در دوره جدید فعالیت شورا و شهرداری این پروژه به سرانجام رسیده و اهالی نیر از ترافیک سنگین به ویژه در ۶ ماهه اول سال خلاصی پیدا کنند.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مردم این منطقه با حیا بوده و در بحث مطالبه‌گری نسبت به سایر مناطق کمترین نقش‌آفرینی را داشتند در حالی که باید طرح تفصیلی شهر نیر و سایر مطالبات به حق مردم به سرانجام رسیده و پیگیری‌ها در جهت حل مشکلات به انجام برسد.

در این دیدار رئیس شورای شهر نیر به کاهش جمعیت این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۸۵ هزار نفر جمعیت نیر در حال حاضر به کمتر از ۲۰ هزار نفر رسیده در حالی که اگر توسعه‌ای در این شهرستان اتفاق می‌افتاد، باید جمعیت این شهرستان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر می‌رسید.

ندیری بیان کرد: در کنار تکمیل کمربند نیر، در بحث ساماندهی منطقه بولاغلار و قینرجه باید طرح‌های توسعه‌ای عملیاتی شده و شورا و شهرداری در اجرای طرح‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی از منابع استانی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار اردبیل در اولین سفر شهرستانی بعد از ورود به نیر در روستای میمند حاضر شد و با حضور در منزل شهید نوعی با خانواده والامقام این شهید دوران دفاع مقدس دیدار کرده و با حضور در روستای میمند پای صحبت‌های اهالی این منطقه نشست تا در حوزه عمران و آبادانی روستایی به ویژه تأمین آب شرب و اجرای طرح هادی روستایی دستور لازم برای اجرا و تکمیل طرح‌ها را صادر کند.

همچنین این مسئول ارشد استان از منطقه بولاغلار و طرح‌های توسعه گردشگری منطقه دیدار کرده و با اهالی این شهر در مسجد جامع نشستی صمیمی انجام داد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا