شهرستان ها

مراسم اربعین دوگانه سازی غلط سلامت و زیارت را باطل کرد

قم- کارشناس رسانه با اشاره به تلاش رسانه‌های عمومی دین گریز جهانی برای ایجاد دوگانه دروغین سلامت و زیارت گفت: فعالین رسانه باید با شکست بایکوت خبری اربعین، روایت واقعی اربعین را ارائه دهند.

محمد حسین رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مراسم پیاده روی اربعین حسینی به عنوان یکی از اصلی ترین و مؤثرترین مناسک مذهبی شیعه در نظام تربیتی امت اسلامی است گفت: در این مراسم الگوهای رفتاری تمدن ساز زمانی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و این حماسه عظیم را شکل می‌دهند. رسالت فعالان رسانه و مستندسازان بازنمایی تصویری صحیح از این رویداد بزرگ است.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا و بروز محدودیت‌ها در کلیه مناسک اجتماعی، شرایط و متغیرهای روایت مراسم اربعین حسینی نیز تغییر کرده و جریانی در ایران و عراق با هدف کم اهمیت جلوه دادن زیارت و توسل به اهل بیت به دنبال مناسک زدایی هستند. با همین نگاه شاهد تحریف روایت اربعین در سال گذشته بودیم و متأسفانه برخی از رسانه‌های تصویری غلط از روایت اربعین حسینی در عراق را منعکس نمودند.

مستند ساز اربعین ادامه داد: مستندسازان و اهالی رسانه که مسئولیت ثبت تاریخ را بر عهده دارند در اربعین ۱۴۰۰ باید مقابل این جریان تحریف را گرفته و با ثبت اشتیاق و شور زیارت اربعین در عراق، نشان دهند که تلاش‌ها برای مناسک زدایی اثربخش نبوده و شیعیان همچون دوران قبل از شیوع کرونا در زیارت اربعین حضور پیدا می‌کنند.

کارشناس مسائل رسانه با بیان این مطلب که ویروس کرونا در عراق هم هست و بر اساس شرایط و توان عراق نیز اصول بهداشتی رعایت می‌شود تصریح کرد: اعتقاد و اطمینان قلبی شیعیان و زائرین به دارالشفای سیدالشهدا آرامش روانی و اطمینان قلبی در مسیر زیارت به وجود آورده است که شاهد آن هستیم بعد از برگزاری مراسم اربعین در عراق کمترین میزان ابتلاء را شاهد هستیم.

رضایی در ادامه گفت: جریان اصلی رسانه‌های عمومی در جهان بر پایه دین گریزی پایه گذاری شده است و این رسانه‌ها تمام تلاش خود را برای ایجاد دوگانه دروغین سلامت و زیارت به کار گرفته‌اند که زیارت اربعین باطل کننده این جریان رسانه‌ای است.

وی در پایان افزود: فعالین رسانه باید این تحریف و بایکوت خبری را بشکنند و با انتشار معارف اربعین حسینی و حقیقت زیارت سیدالشهدا روایت واقعی اربعین را به جهانیان ارائه دهند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا