شهرستان ها

مراسم شب قدر در ۲۵ بقعه متبرکه البرز برگزار می‌شود

کرج – مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: مراسم سومین شب قدر در ۲۵ بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شب قدر بهتر از هزار ماه است، اظهار کرد: مراسم بیست و سومین شب قدر همانند شب نوزدهم و بیست و یکم، هم‌زمان در ۲۵ بقعه متبرکه استان البرز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شب بیست و سوم حائز اهمیت و تأکید بر نزول قرآن شده است، بیان کرد: در روایت آمده شب نوزدهم مقدرات نوشته می‌شود، شب بیست و یکم امضا و شب بیست و سوم تثبیت می‌شود به همین منظور باید از این فرصت گران‌قدر بهره‌مند شویم.

محافل قرآن در شب‌های قدر یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های بقاع متبرکه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: محافل قرآن کریم به ویژه در شب‌های قدر یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های بقاع متبرکه است که با دعوت از قاریان بین‌المللی و ممتاز استانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سخنرانان مطرح کشوری با موضوعات بصیرتی و روز جامعه در بقاع متبرکه حضور دارند، خاطرنشان کرد: همچنین مراسم دعای جوشن کبیر، مدیحه‌سرای و قرآن به سر از دیگر برنامه‌های این شب پرفیض در بقاع متبرکه استان است.

دشتکی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان در این شب‌های پرفیض، گفت: قرارگاه شهید سلیمانی در اکثر بقاع متبرکه استان البرز با مشارکت بسیج امامزادگان راه‌اندازی شده و تب‌سنجی و ویزیت رایگان توسط این دو مجموعه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم شب‌های قدر به صورت خلاصه برگزار می‌شود، اظهار کرد: به دلیل رعایت موازین بهداشتی نیز، پخش نذورات گرم و سرد از سوی مجموعه امامزادگان و زائرین ممنوع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به راه‌اندازی رباط ختم قرآن کریم از طریق واتساپ بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در ختم قرآن کریم، صلوات و ادعیه کلمه رمضان را به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۱۴۲۶۱ ارسال و از طریق لینک رباط ارسال می‌شود که تاکنون ۸ دوره قرآن کریم ختم شده است.

وی تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان مردم نذورات و افطاری داشتند و از طریق مراکز افق امامزادگان استان این امکان فراهم شد و نذورات آنها در قالب ارزاق، اطعام و ذبح گوسفند بین نیازمندان توزیع شد.

توزیع ۸ هزار پرس غذا بین نیازمندان

دشتکی با بیان اینکه از محل نذورات واقفین خیراندیش در شب نوزدهم و بیست و یکم ۸ هزار پرس غذا بین نیازمندان توزیع شد، خاطرنشان کرد: امشب نیز، ۲ هزار کیلو حلیم و ۸۰۰ پرس غذا بین افراد آسیب‌دیده از کرونا توزیع می‌شود.

وی گفت: همچنین نذورات در قالب ذبح ۴۰ قربانی به نیت سلامتی امام زمان (عج)، رفع مشکلات و برطرف شدن بیماری کرونا صورت گرفت و در قالب بسته‌های معیشتی توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز متذکر شد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا نیمه ماه مبارک ۶ هزار بسته معیشتی بین جامعه هدف توزیع شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا