شهرستان ها

مراسم گرامیداشت آیت‌الله «صادقی» در نیروی انتظامی برگزار شد

خرم‌آباد- مراسم گرامیداشت آیت‌الله «عباسعلی صادقی» با حضور فرماندهان و مدیران ارشد نیروهای مسلح در نیروی انتظامی لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم گرامیداشت آیت الله «عباسعلی صادقی» با حضور فرماندهان و مدیران ارشد نیروهای مسلح لرستان در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مازندرانی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان اظهار داشت: بی تردید فقها و مراجع شیعه در طول تاریخ از پاسداران اصلی دین و مذهب و پناهگاه محکم و استوار مردم در برابر ظلم و ستم ظالمان و ستمکاران بوده‌اند و همیشه از مردم و در بین مردم و با مردم بوده‌اند و هرگز بودن با توده جامعه را به هیچ بها و بهانه‌ای عوض نکرده‌اند.

وی گفت: مهم‌ترین عامل قدرت سیاسی روحانیت، پایگاه وسیع مردمی آنها است، روحانیت برخلاف همه تبلیغات سو دشمنان، همیشه با مردم مرتبط بوده و حل و فصل بسیاری از امور زندگی روزمره آنها را برعهده داشته است، در واقع تماس همیشگی با مردم و نفوذ مردمی، ویژگی منحصر به فرد روحانیت در تاریخ معاصر ایران بوده است و این پایگاه اجتماعی گسترده، به روحانیت اجازه می‌داد در مواقع لزوم به بسیج گسترده مردم دست زند و در این صورت مقابله با آنها در توان هیچ‌کدام از نیروهای موجود نبود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش روحانیت و حوزه در حفظ دین اشاره کرد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که روحانیت و مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه در طول زمان توانستند دین را حفظ و تبیین کنند و اگر زحمات حوزه‌های علمیه از آغاز تا امروز نبود، یقیناً از دین و حقایق دینی چیزی باقی نمی‌ماند و بقای دین مدیون تلاش علمی حوزه‌های علمیه و روحانیت است که نمونه آن را می‌توان در مجاهدت علمی و سیاسی مرحوم آیت الله «عباسعلی صادقی» مشاهده کرد.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی گفت: آیت الله «صادقی» در استان لرستان توانستند به معنای واقعی دین و روحیه دینی را در بین مردم تقویت کنند و همچنین توانستند فکر جامعه را نسبت به نهضت حضرت امام خمینی (ره) هدایت کنند.

وی افزود: در تشیّع، روحانیت با مردم مرتبط و پیوسته است و اتصال به توده مردم، نقاط مثبت روحانیت و از نقاط برجسته مرحوم آیت الله «عباسعلی صادقی» است، مردمی بودن و درد آن‌ها را احساس کردن و برای آن‌ها دل سوزاندن و آلام مردم را تسکین دادن، خصوصیتی است که همیشه در وجود و مرام روحانیت شیعه بوده است و اگر این خصوصیت نبود، اطمینان مردم به روحانیت جلب نمی‌شد و در کنار امامین انقلاب از نهضت بزرگ اسلامی دفاع نمی‌کردند و یا آن گونه جان خود را در راه آرمان‌های این انقلاب در طبق اخلاص قرار نمی‌دادند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان عنوان کرد: امروز حوزه‌های علمیه و مراجع معظم تقلید مثل کوه پشت سر نظام و رهبری معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای ایستاده‌اند و فضلای بزرگ شخصیت‌های عالی در زمینه‌های علمی، در زمینه‌های سیاسی، هر جایی که نظام و رهبری انقلاب احتیاج به پشتیبانی داشته باشد باکمال قوت و شهامت و به کوری چشم دشمنان، وظیفه و رسالت خویش را انجام خواهند داد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا