شهرستان ها

مراکز نوآوری تخصصی گچ و نمک در سمنان توسعه می‌یابد

سمنان- نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: یکی از مسائلی که از وزارت علوم پیگیری می‌شود، توسعه مراکز نوآوری تخصصی مانند گچ، نمک و … در سمنان است.

عباس گلرو در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دیدارهای صورت گرفته با وزیر علوم و معاونان وی درباره اجرای طرح‌های حوزه توسعه علوم و فناوری در شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی شهر، تاکید کرد: یکی از مباحثی که در این نشست‌ها مورد پیگیری جدی قرار گرفته توسعه مراکز نوآوری تخصصی است که با توجه به ظرفیت‌های سمنان و سرخه در بخش تولید گچ و نمک می‌تواند در توسعه علمی و فناوری این محصولات مهم قلمداد شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های اقتصادی و مزیت‌های سرمایه گذاری به صورت تخصصی و علمی بهره برد، افزود: این مراکز تخصصی با هدف ارتقای بهره‌وری و سرمایه گذاری بر روی این محصولات ایجاد می‌شوند و نیازمند همراهی وزارت خانه‌های مربوطه مانند صمت است.

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه نحوه برطرف کردن مشکلات موجود در اجرای همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از دیگر مطالبات ما از وزارت علوم است، تاکید کرد: تخصیص عضو هیأت علمی و ردیف استخدامی و رشته‌های جدید به دانشگاه فرزانگان سمنان (ویژه خواهران) در سمنان یکی از مسائلی است که از سوی وزارت علوم می‌بایست مورد لحاظ قرار گیرد.

گلرو با بیان اینکه برای رفع این مشکلات نشست‌هایی با وزیر و معاونان او برگزار شده است، گفت: توسعه دانشکده مهندسی نفت دانشگاه سمنان با حمایت وزارت نفت، تخصیص اعتبار در افتتاح پنج پروژه مهم عمرانی دانشگاه سمنان در دهه مبارک فجر و… از دیگر تأکیدات ما در سمنان نسبت به اقدامات وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا