شهرستان ها

مردم، دغدغه اصلی انسان رشد یافته در مکتب امام خمینی (ره) هستند

قزوین-رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: انسانی که در مکتب امام خمینی (ره) رشد یافته باشد هرگز تنها به خود فکر نمی‌کند بلکه دغدغه‌های مردم به دغدغه‌های اصلی و حتی اصیل او تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام محمد قمی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه سلسله جلسات بانوان تمدن ساز که در سالن شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: یکی از کوتاهی‌های ما کمتر پرداختن به مکتب ژرف و نورانی حضرت امام خمینی (ره) است.
وی با بیان اینکه خوشحال هستیم که از مکتب حاج قاسم سلیمانی که سطر به سطر آن حرف برای گفتن دارد سخن می‌شنویم، افزود: مکتب حاج قاسم سلیمانی یکی از ثمرات مکتب امام خمینی (ره) است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: اگر رمزگشایی و ژرف خواهی و تعمق در منظومه معرفتی مکتب امام (ره) به‌صورت گام‌به‌گام اتفاق نیفتد ما مانند کسانی خواهیم بود که در گنج زندگی کرده اما فقیرانه اوقات سپری می‌کنند و بدون شک آیندگان ما را برای این اهتمام نداشتن به درک فرهنگ امام (ره) ملامت خواهند کرد.
وی با اشاره به جمله حضرت امام که «زنان رهبران نهضت هستند» تصریح کرد: بارها این جمله مهم را شنیده‌ایم اما تبیین‌های مناسبی از آن ارائه نشده و این یکی از مثال‌هایی است که می‌توان برای اهمال‌کاری در درک فرمایشات امام خمینی (ره) داشت.
حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه این جمله سطح توقع از زنان را جامعه را خیلی افزایش خواهد داد، بیان کرد: رهبر در ذهن ما کسی مانند امام خمینی (ره) است و این وظیفه بانوان را سخت می‌کند.
وی عنوان کرد: کاری که امام کرده می‌تواند خود موضوع و محور یک همایش باشد که چگونه یک تاریخ محرومیت و حرکت با مواظبت علما به برکت مجاهدت امام (ره) سرنوشت دیگری پیدا کرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امامت فقط تربیت نیست و خانم‌ها نقش‌های افزون‌تر وجدی‌تری برعهده دارند که باید به آن پرداخته شود.
وی خاطرنشان کرد: در مکتب حضرت امام یکی از مهم‌ترین سطور تلقی از انسان است و انسان خیلی پدیده بزرگ و با عظمتی در این مکتب است.
حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه در مکتب امام (ره) «من» این انسان اصلاً کوچک نیست، اضافه کرد: تحت تعالیم توحیدی با یک انسان و موجود بزرگ روبرو هستیم.
وی گفت: مکتب امام (ره) انسان را بزرگ می‌کند و دغدغه‌های اجتماعی چه‌بسا رشد و تعالی بشریت به سمت آفاق تمدنی را پیش روی این جامعه قرار می‌دهد.
این مسئول اظهار کرد: انسانی که در مکتب امام خمینی (ره) رشد یافته باشد نگاه و خواسته‌های او به عالم نیز بزرگ می‌شود و هرگز تنها به خود فکر نمی‌کند بلکه دغدغه‌های مردم به دغدغه‌های اصلی و حتی اصیل خود او تبدیل می‌شود.
وی افزود: این نگاه بزرگ و اجتماعی اگر جدی گرفته نشود و اگر به این دین و مکتب این‌گونه نگاه نکنیم به سرمنزل مقصد نمی‌رسیم.
حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه فلسفه ارسال رسل «لِیقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» است، تأکید کرد: مردم باید به میدان آمده و اقامه حق و قسط کنند.
وی گفت: مردم در این میدان مهم برای اقامه حق و قسط، منبعث از ایمان در وادی عمل صالح با مراقبت از همدیگر، همدیگر را به استقامت و صبر در مسیر حق دعوت می‌کنند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اگر در مسیر حق صبر و استقامت داشتیم و همدیگر را به این صبر و استقامت دعوت کردیم تلاش دشمنان به نتیجه نخواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه استقامت به‌راحتی اتفاق نمی‌افتد بلکه ایمان و عمل صالح می‌خواهد، تصریح کرد: عمل صالح نتیجه ایمان به‌علاوه سعی است و تواصی نتیجه ایمان و عمل صالح بعلاوه سعی است.
حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه ما سرمایه‌ای به‌جز سعی نداریم، اضافه کرد: این سعی برای مراقب هم بودن است و در اصل نیز تواصی به معنای مراقب یکدیگر بودن است و همه باید در این مسیر مراقب هم باشیم.
وی تأکید کرد: اگر دو هزار بانوی فرهیخته مؤثر در استان قزوین داریم غیر از اینکه باید مراقب یکدیگر باشند باید مراقب دیگر اعضای جامعه باشند و افراد تحت تأثیر این دو هزار بانو نیز باید این زنجیره تواصی را ادامه بدهند تا زنجیره هرگز قطع نشود در غیر این صورت خسارت بزرگی اتفاق خواهد افتاد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: تمام مؤلفه‌هایی که در حیات‌بخشی و رفع خسارت امروز از جامعه می‌تواند در تواصی اتفاق بیفتد، حتماً در میان زنان مؤلفه‌های آن بیشتر از مردان وجود دارد.
وی افزود: بسیاری از این مؤلفه‌ها اگر به زبان مخاطب و خوب بیان شود حتماً تأثیر بیشتری خواهد داشت و این در وجود زنان از سوی خداوند نهادینه شده است.
حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: طبق فرمایش حضرت آقا این جامعه به حضور زنان فعال و مؤثر نیاز دارد و از بانوان می‌خواهند که زنان در جامعه باید حضوری نمایان و اثرگذار داشته باشند و این اثر و حضور نمایان نباید قطع شود.
وی عنوان کرد: ازنظر مقام معظم رهبری بانوان فرهیخته و مؤثر پیشتاز هستند و حتی در برخی اوقات از آقایان جلوتر هستند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به شرایط حساس امروز کشور با بیان اینکه چون با یک دشمن قداره‌کش درگیر هستیم تمام دقایق این درگیری حساس و خاص است، افزود: امروز کشور در شرایط عملیات قرار دارد و طبیعتاً شرایط آن بسیار حساس‌تر از دیگر زمان‌ها است.
وی یادآور شد: در قبال شرایط خاص امروز و حضور مردم در صحنه انتخابات همه ما مسئول هستیم و اگر عده‌ای قرار است پیشتاز باشند باید در شرایط حساس فعلی شاهد این پیشتازی باشیم.
این مسئول عنوان کرد: تردید ندارم با بسم‌الله و یا علی بانوان فرهیخته ورق این انتخابات می‌تواند برگردد و قدرت گفتمان سازی و جریان سازی بانوان فرهیخته برای همیشه در اذهان باقی خواهد ماند.
وی با اشاره به اینکه فاصله‌گیری با صندوق کمکی به حل مشکلات مردم نمی‌کند، اظهار کرد: امروز نوبت نقش‌آفرینی بانوان فرهیخته و مؤثر است و همه باید پشتوانه بانوانی باشیم که در این نهضت تبلیغی برای گفتمان سازی در خط مقدم نبرد قرار دارند.
حجت‌الاسلام قمی در پایان یادآور شد: دختران، بانوان و مادران سرنوشت این انتخابات را می‌توانند با زنجیره تواصی طور دیگری رقم بزنند و این انتخابات فرصتی برای نزدیک شدن زنان به جایگاه اصلی خود در جامعه است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا