شهرستان ها

مردم در انتخابات تیرماه به فرد اعلم و دارای قدرت اجرایی رای بدهند

شیراز – امام جمعه شیراز در خصوص انتخابات دو ویژگی اصلی برای رییس و مدیر برشمرد و گفت: فرد باید نسبت به وظایف خود اعلم و آگاه باشد و قدرت اجرایی و مدیریت انجام کارها را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نمازجمعه عبادی سیاسی شیراز ابتدا با اشاره به خطبه ۱۷۳ نهج‌البلاغه با بیان اینکه جامعه بدون رئیس اداره نمی‌شود و دچار هرج و مرج می‌شود؛ گفت: اکنون که رئیس جمهور ما شهید شده و در قانون اساسی نوشته شده که تا ۵۰ روز فوری رئیس انتخاب شود؛ باید ببینیم کدام یک از این شش کاندیدا بیشتر از همه حقش است که رئیس جمهور شود؟

خطیب جمعه شیراز افزود: حضرت علی بعد از مؤمن بودن رئیس، دو ویژگی برای ریاست برشمرده و بیان فرموده‌اند: اول «أَقْوَاهُمْ عَلَیْهِ» یعنی قدرت اجرایی و مدیریت و پیش بردن امور را داشته باشد و دوم «أَعْلَمُهُمْ بِأَمْرِ اللَّهِ فِیهِ» یعنی فردی از همه آگاه‌تر نسبت به حکومت‌داری را انتخاب کنیم و خلاصه اینکه فرد باید نسبت به وظایف خودش اعلم باشد و بداند که می‌خواهد چه کار کند؟ و قدرت اجرایی و مدیریت برای انجام کار را نیز داشته باشد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه من برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی را مبنا و ملاک اداره کشور دانستم افزود: رئیس جمهور اصلح باید این دو ویژگی را داشته باشد و بداند این برنامه چه هست و به آن آگاه باشد و توان اجرا و عملیاتی کردن برنامه را داشته باشد.

وی در ادامه گفت: برنامه یک شاخص و تراز است و نشان می‌دهد که کارها تا چه حد پیش رفته و اجرای قوی نیز به این معنا است که هر کسی مرد میدان اقدام و عمل و فردی پرکار و فعال است ورود کند.

نماینده ولی فقیه در فارس اشاره‌ای به سه اصل از اصول مهم برنامه هفتم توسعه نیز کرد و گفت: برنامه هفتم توسعه ۲۴ سرفصل دارد و رشد اقتصادی ۸ درصدی به معنای پایان بیکاری، تک رقمی کردن نرخ تورم و تأمین مسکن برای مردم به ویژه اجرای برنامه سالی یک میلیون مسکن جدید مهمترین مفاد این برنامه است.

رسانه‌ها کیفیت اجرای برنامه هفتم توسعه را از مسؤولان مطالبه کنند

وی ضمن تشکر از صداوسیما بابت سوال از کاندیداها در خصوص برنامه هفتم توسعه گفت: این مساله اگر جا بیفتد در حکمرانی خوب بسیار تأثیر دارد و ما هم دنبال این قضیه هستیم و رسانه‌ها نیز مدام این مساله را مطالبه کنند.

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به ادامه کشتار بیش از ۳۸ هزار انسان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی ادامه داد: حج باید بیشتر رنگ و بوی برائت داشته باشد و خجالت دارد برای رؤسای کشورهای اسلامی که ۵ یا ۶ میلیون جمعیت آمده و وسط کشور خودشان غده سرطانی شده است.

آیت الله دژکام گفت: تمام جمعیت یهود در دنیا بر اساس کتاب‌ها نهایتاً ۱۴ میلیون نفر بیشتر نیست که خیلی از آنها به ویژه بسیاری از خاخام‌های یهود گفتند مخالف این حکومت صهیونیستی هستند اما برخی کشورهای اسلامی نه تنها کمکی به فلسطین نمی‌کنند بلکه دشمن را تقویت می‌کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا