شهرستان ها

مرز جدید ریلی ایران و آذربایجان، تکمیل نشده به رسمیت شناخته شد

در حالی مرز جدید ریلی ایران و آذربایجان در شهرستان پارس آباد مغان از سوی هیئت وزیران مرز مُجاز شناخته شد که راه آهن میانه-اردبیل-پارس آباد هنوز تکمیل نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه ۲۲ اردیبهشت ماه مبنی بر تعیین مرز ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه تازه کند شهرستان پارس آباد مغان استان اردبیل به عنوان مرز مجاز ریلی ورود و خروج بار و مسافر به وزارت اقتصاد (گمرک) و وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن) ابلاغ کرد.

مرز ریلی ایران و آذربایجان بخشی از راه آهن میانه-اردبیل-پارس آباد است که هنوز تکمیل نشده و به گفته مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی، جزو برنامه‌های تکمیل زیرساخت‌های ریلی سال جاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار دارد.

گفتنی است مرز ریلی ایران و افغانستان در منطقه مرزی شمتیغ استان خراسان رضوی یک ماه قبل از بهره برداری از راه آهن خواف-هرات با حضور رؤسای جمهور ایران و افغانستان به عنوان مرز مُجاز ریلی از سوی هیئت وزیران شناخته و به وزارت راه ابلاغ شد.

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه مرداد ماه سال گذشته در بازدید از کارگاه راه آهن میانه اردبیل از افتتاح این خط آهن و رسیدن ریل به مرکز استان تا پایان دولت دوازدهم خبر داده بود.

نوبخت تأکید کرده که این خط آهن باید به جمهوری آذربایجان نیز متصل شود.

گفتنی است در حال حاضر تنها مرز ریلی ایران و آذربایجان در مسیر آستارا-آستارا فعال بود که باید این خط آهن نیز به مسیر ریلی قزوین-رشت متصل شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا