شهرستان ها

مسئولان استان مرکزی نسبت به سازمان‌دهی سدها و آبگیرها اقدام کنند

اراک- رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان مرکزی گفت: امیدواریم مسئولان هر شهرستان نسبت به سازمان دهی سدها و آبگیرها براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان اقدام کنند.

علیرضا مجرد در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: از مردم درخواست می‌کنیم بدون حضور ناجیان غریق، از انجام شنا در سدهای استان جدا خودداری کنند چرا که سدهای خاکی همچون گرداب خطرناک و فریبنده‌ای هستند که افراد ناآشنا را به کام مرگ می‌کشانند.

وی با اشاره به غرق شدن ۲ نفر در سد «کوکبیه» شازند در تیرماه سال جاری اظهار کرد: علیرغم اینکه سال گذشته در ستاد مدیریت بحران استان مصوب شد، برای هر سد و آبگیر که مورد استقبال مردم است، از هیأت نجات غریق و غواصی استان مرکزی کمک گرفته شود، متأسفانه در سال جاری این مهم تاکنون تحقق نیافته است.

مجرد افزود: امیدواریم مسئولان شهرستان‌ها نسبت به سازمان دهی سدها و آبگیرها براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان اقدام کنند.

وی از فعالیت یک هزار و ۵۶۹ ناجی غریق در این استان خبر داد و گفت: هم اکنون رشته نجات غریق در شهرستان‌های اراک، خمین، ساوه، محلات، تفرش، دلیجان، شازند، آشتیان، کمیجان و زرندیه فعال هستند.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان مرکزی ادامه داد: در استان مرکزی حدود ۳۰ سد و آبگیر وجود دارد که در سال گذشته تعداد غریق در سدها و آبگیرهای استان صفر بود، در حالی که متأسفانه این آمار در سال جاری تاکنون ۲ نفر بوده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا