شهرستان ها

مسئولان فرهنگی فارس برای ممانعت از گسست نسل‌ها برنامه ریزی کنند

شیراز – تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای گسترش ورزش همگانی در جامعه، گفت: مسئولان فرهنگی برای ممانعت از گسست نسل‌ها برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در دیدار با مدیرکل و جمعی از مسئولان ورزش و جوانان فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین هفته تربیت بدنی، اظهار کرد: ورزش بر روی جسم و روحیه افراد جامعه بسیار تأثیر گذار است و امروزه یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان وجود دارد و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) ضمن تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای گسترش ورزش همگانی در جامعه، گفت: ورزش در حوزه‌هایی همچون سلامتی، نشاط فردی و شادابی جامعه و افزایش انگیزه‌های تلاش و کوشش، نقش تعیین کننده‌ای دارد و سازمان‌های ذیربط از جمله وزارت ورزش و جوانان باید در جهت گسترش ورزش همگانی، برنامه ریزی کنند و موانع پیش روی توسعه آن را در جامعه بردارند.

او در بخش دیگری از سخنانش با توجه به گسست نسل‌ها گفت: اگر نسل جوان آن طور که شایسته است، پرورش نیابد، دچار انقطاع نسل می‌شود. گسست نسل‌ها اگرچه در جامعه ما هنوز به‌عنوان مسئله‌ای جدی مطرح نشده است و ابعاد آن به گستردگی مسائلی نیست که در جوامع غربی جریان دارد، اما از چالش‌هایی است که قبل از آنکه دیر شود، باید به آن بپردازیم و مسئولان فرهنگی و اجرایی کشور برای ممانعت از گسست نسل‌ها باید برنامه ریزی و تلاش کنند.

حجت الاسلام کلانتری تصریح کرد: گسست نسل‌ها، یکی از خطرات بزرگ برای هر جامعه‌ای است، دور شدن نسل‌ها از یکدیگر از حیث فرهنگی، فکری، ارزشی و عقیدتی، وضعیت جدیدی را ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به بحران‌های هویتی و حتی اجتماعی شود مسئولان کشور در نهادهای ذیربط، از جمله معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، لازم است به منظور بازشناسی و تبیین مسائل و نیازهای گوناگون جوانان و ارائه راهبردهای مناسب برای حل مسائل آنان و جلوگیری از گسست آن‌ها از اصول و عقاید ارزشمندی که متعلق به نسل‌های گذشته است، پژوهش و برنامه ریزی کنند.

او همچنین با اشاره به این نکته که فعالیت‌های وزارت ورزش و جوانان، کاملاً دربرگیرنده اهداف فرهنگی است، بر آمادگی آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام و مرکز پژوهش‌های این بارگاه منور، بر همکاری و تعامل با این وزارت تاکید کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا