شهرستان ها

مساجد مکانی برای محرومیت زدایی و رفع مشکلات معیشتی باشد

قرچک- رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد قرچک و ورامین گفت: مساجد باید مکانی برای محرومیت زدایی و رفع مشکلات معیشتی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام موسوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قرچک اظهار داشت: مسجد نبایستی صرفاً مکانی برای خواندن نماز باشد، مسجد باید محل تعلیم و تربیت همچنین فعالیت فرهنگی و اجتماعی باشد، محله باید با وجود مسجد روحیه امید و سرزندگی را در جامعه تزریق کند، محل رسیدگی به مشکلات، معضلات هم نوعان باشد و از همه مهم‌تر مایه خیر و برکت برای مردم باشد.

رئیس امور مساجد قرچک و ورامین گفت: مساجد می‌بایست محل حضور پرشور جوانان و کانون پرورش جوانان مؤمن و متدین باشد، توجه داشته باشید که دشمن برای انحراف جامعه برای امسال من شما که سنی ازمان گذشته است برنامه ریزی نمی‌کند، بلکه برای انحراف جوانان برنامه می چیند تا جامعه را منحرف کند.

وی اظهار داشت: حضور پرشور جوانان در مساجد باعث آینده‌ای پویا، کاربردی و اسلامی خواهد شد، ایده جوانان و تکاپوی آنان در برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی می‌تواند جامعه اسلامی را به احسن وجه شکل دهد.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: مسجد باید محل محرومیت زدایی باشد، برای رفع مشکل خانواده‌های محروم و ناتوان از لحاظ مالی و معیشتی با همکاری و هم افزایی دیگر پیر غلامان به رفع مشکلات نیازمندان بپردازند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا