شهرستان ها

مشارکت ۶۱۲ هیأت مذهبی کردستان در برنامه های محرم

سنندج- رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان گفت: برنامه‌های ماه محرم امسال با مشارکت مردم در ۶۱۲ هیئت مذهبی استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نورعلی خزاعی روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان در سنندج اظهار کرد: امسال با حمایت‌ها و مشارکت‌های مردم استان کردستان برنامه‌های محرم در ۶۱۲ هیئت مذهبی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام محرم طی محرم امسال در کردستان اظهار کرد: برگزاری ۲۴ مراسم همایش شیرخوارگان حسینی (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، برگزاری ۱۲۰ ایستگاه سلامت و صلواتی مردمی با رعایت کامل موارد ابلاغی، برگزاری ۴۰۰ محفل قرآنی در هیئات، مساجد و حسینیه‌ها که شرایط حضور مخاطبین را دارند و برگزاری ۱۷۵ مراسم دسته‌روی در روزهای تاسوعا و عاشورا با رعایت کامل نکات بهداشتی از جمله این برنامه‌هاست.

وی اعلام کرد: ۵۰۰ روحانی و ماموستا برای سخنرانی در برنامه‌های ایام محرم حضور خواهند داشت و ۴۰۰ مداح نوحه‌خوان در این برنامه‌ها مشارکت دارند.

خزاعی خاطرنشان کرد: برگزاری ۲۰۰ روضه خانگی ویژه خانواده‌های هیئات مذهبی از دیگر اقداماتی است که در ماه محرم انجام خواهد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان از تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی کمک‌های مومنانه در ایام محرم خبر داد و گفت: جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز جزو برنامه‌های هیئات مذهبی استان در ایام محرم خواهد بود.

وی تهیه و پخت ۲۸ هزار پرس غذای گرم و توزیع بین مناطق محروم در شهرها و روستاهای استان و انجام تبلیغات محیطی را از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی در استان اعلام کرد.

خزاعی حفظ سلامت مردم و عزاداران را از مهمترین اهداف خادمان عاشورایی دانست و گفت: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت عزاداران در تمامی برنامه‌ها رعایت خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا