شهرستان ها

مشاغل کوچک صنعت را متحول می‌کنند

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس، تولیدکنندگان را نوک پیکان اشتغال و اقتصاد کشور دانست و گفت: مشاغل کوچک، صنعت ما را متحول می‌کنند و نرخ بیکاری را کاهش خواهند داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد مولوی ظهر امروز پنجشنبه در نشست با صنعتگران و با اشاره به مشکلاتشان ناشی از دوگانگی سازمان منطقه آزاد اروند و اداره صنعت و معدن استان خوزستان اظهار کرد: یکی از معضلاتی که ما سالیان سال نه تنها در حوزه صنعت بلکه در حوزه مدیریتی گرفتار آن هستیم، مسئله دوگانگی این دو نهاد است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف از این نشست هم اندیشی است که امید می‌رود جمع‌بندی این نشست با وزیر جدید مطرح شود تا برخی از مشکلات زیرساختی در اسناد بالادستی حل شوند؛ همچنین در این نشست تولیدکنندگان پیشنهادهای خوب و جامعی را ارائه دادند که باید در برنامه هفتم توسعه آنها را پیش‌بینی کنیم.

وی تصریح کرد: امروز یکسری موارد و موضوعاتی مربوط به مشکلات صنعتگران مطرح شد که مربوط به دستگاه‌های اجرای شهرستان یا استان است که امید می‌رود با پیگیری بتوان آنها را رفع کرد.

مولوی، تولیدکنندگان را نوک پیکان اشتغال و اقتصاد کشور دانست و یادآور شد: حمایت از تولیدکننده در بخش‌های مختلف نیاز ضروری ما است چرا که مشاغل کوچک، صنعت ما را متحول می‌کنند و نرخ بیکاری را کاهش خواهند داد.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند در منطقه به عنوان یک فرصت دارای معضلاتی است که باید مشکلاتشان حل شوند، گفت: یکی از معضلات ما این است که منطقه آزاد اروند در کلیات شهر آبادان نیست.

نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: شهرآبادان تا محدوده روستای سادات جزو منطقه آزاد است اما بخش مرکزی را شامل نمی‌شود و دو شهر چوئبده و اروندکنار با وجود بخشداری، شورای شهر و شهرداری، گمرک و بندر و دارای فعالیت‌های اقتصادی هستند اما خارج از محدوده منطقه آزاد هستند که ر این راستا مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

مولوی تأکید کرد: یکپارچگی منطقه آزاد بسیار مهم است و اگر این یکپارچگی اصلاح شود آن زمان ساختار کامل خواهد شد و می‌توان به راحتی بسیاری از مسائل را حل‌وفصل کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار تفویض اختیار ادارات کل از طریق استان خوزستان به منطقه آزاد اروند به عنوان مدیر ارشد شهرستان در حوزه‌های مختلف شد و تأکید کرد: ما نیازمند مدیرکل‌های اداراتی همچون کشاورزی، صمت، آموزش و پرورش و… هستیم به این معنا که مدیران کل ادارات در این منطقه با اختیارات ویژه مستقر شوند.

وی افزود: پیش‌تر نیز در این رابطه پیگیری شده و اکنون باید تمامی اختیارات اداره کل صمت واگذار شود و کد و رمز ورود را وزارت صمت به این اداره کل بدهد که در ظرفیت سنجی‌ها بتوان مشکلات مربوط به این حوزه را حل‌وفصل کرد.

مولوی بیان کرد: پای درد دل تولیدکنندگان که می‌نشینیم خواهیم دید غصه چندین هزار ساله دارند که همه مشکلات آنها انباشته شده‌اند؛ دو شهرک صنعتی آبادان از لحاظ حوزه زیرساختی با مشکلات فراوانی مواجه هستند که در این دو سال گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار جذب و مناقصه آن انجام شد، همچنین این مبلغ افزایش پیدا کرد و به ۵۷۰ میلیارد ریال رسید.

وی از اختصاص اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد ریال در اعتبارات سال جاری برای زیرساخت‌های شهرک صنعتی جهادآباد خبر داد و اظهار کرد: هر دو شهرک صنعتی آبادان ر حوزه زیرساخت، عمران و فاضلاب با مشکلات بسیاری مواجه‌اند و سرمایه‌گذار با این شرایط شلختگی که موجود است، ورود نخواهد کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: کارها از گذشته انباشته شده و همه باید با همکاری و تلاش نمایندگان کمک کنیم تا اوضاع شهرک‌های صنعتی آبادان ساماندهی شوند تا به تولیدکنندگان موجود در منطقه کمک شود و همچنین دیگر تولیدکنندگان جذب شوند.

وی با بیان اینکه عده‌ای فقط زمین در شهرک صنعتی گرفته‌اند و بعد از مدتی آن را رها کردند، عنوان کرد: در این زمینه باید دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح استان خوزستان ورود کنند که اگر سند گرفته‌اند، بیایند و پای‌کار باشند و اگر سند نگرفته‌اند، خلع ید شوند و زمین‌ها را به اشخاص دیگری که دوست دارند کار کنند واگذار شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: قرار نیست شخصی بیاید و میخی بر زمین بکوبد و برود ارزش افزود پیدا کند و اگر سند داشته باشد به شخصی دیگری بفروشد و برود؛ این نوعی زمین‌خواری است.

مولوی تأکید کرد: کسانی که زمین دریافت کرده‌اند، اگر پای‌کار نیایند، سندهایشان را همانند آن زمین‌های کشاورزی باطل خواهیم کرد و تحویل اشخاصی می‌دهیم که می‌خواهند کار کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا