شهرستان ها

مشهد مقدس غرق در نور و شادی است

مشهد- مشهد مقدس، در سالروز میلاد نبی مکرم اسلام، پیامبر رأفت و مهربانی و حضرت امام جعفر صادق (ع) شادمان و نور باران است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با میلاد خجسته پیامبر اکرم (ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع) مشهد الرضا به ویژه صحن و سرای ملکوتی علی ابن موسی الرضا علیه السلام نورباران و گل آذین است.

عاشقان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) به حرم رضوی مشرف شده‌اند تا این عید را به پیشگاه امام رضا (ع) تبریک و شادباش بگویند و استجابت دعاهایشان را با توسل به پیشگاه آن حضرت عیدی بگیرند.

به مناسبت گرامیداشت این ایام مبارک، صحن‌های حرم رضوی با نصب ریسه‌های رنگی چراغانی شده است.

ویژه برنامه جشن روز میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) امروز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر ساعت ۱۲ با قرائت زیارت امین الله با نوای علی کارگر از مداحان اهل بیت (ع) شروع و با سخنرانی حجت الاسلام محمد حسن رجایی خراسانی خاتمه می‌یابد.

مراسم جشن شام میلاد هم امشب از ساعت ۱۸ با قرائت زیارت نورانی امین الله آغاز می‌شود و اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم و شعرخوانی حجت الاسلام سید روح الله موید از بخش‌های این مراسم نورانی است.

این محفل نورانی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر حیدری کاشانی ادامه می‌یابد و با قرائت دعای توسل توسط حجت الاسلام و المسلمین سید محمود صفاتی و مولودی خوانی عباس واعظی و مهدی پاینده فر خاتمه خواهد یافت.

همچنین صحن و سرای رضوی با ۲۰ هزار بوته و شاخه گل اهدایی ناذران کشور گل‌آرایی شده است تا رنگ و بوی این عید خجسته در نگاه زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، دوچندان شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا